Noua generatie a limuzinei Mercedes-Benz Clasa S primeste o versiune hibrida reincarcabila la priza, denumita S 500 PLUG-IN HYBRID, care are un consum mediu anuntat de 3 litri benzina pentru primii 100 km parcursi si emisii medii de 69 grame CO2/km. In mod pur elecric masina poate parcurge pana la 30 km.
Motorul electric are o putere de 80 kW/109 Cai Putere (CP), un cuplu maxim de 340 Newton-metru (Nm) si functioneaza independent sau in tandem cu un propulsor pe benzina de 3 litri, V6, turbo, de 245 kW/334 CP. Motorul cu ardere interna poate fi decuplat complet de la cel electric.
Generatia anterioara a Clasa S avea o versiune hibrida numita S 400 HYBRID, dar bateria nu putea fi reincarcata si la priza. Circa 20.000 de masini S 400 HYBRID au fost comercializate in toata lumea.
Soferul poate opta intre modurile de functionare HYBRID, E-MODE (doar electric), E-SAVE (doar motorul pe benzina functioneaza pentru a permite utilizarea energiei din baterie mai tarziu) si CHARGE (bateria de incarca in timpul condusului).
Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID poate atinge 100 km/h in 5,5 secunde si o viteza maxima de 250 km/h.
Pentru ca soferul sa utilizeze cat mai eficient masina, pedala de acceleratie se simte diferit in functie de cat de mult este apasata, pentru ca soferul sa perceapa mai bine care este pragul de la care motorul cu ardere interna se activeaza.
Motorul electric are si rol de alternator, incarcand bateria litiu-ion utlizata pentru propulsie in mod electric. Producatorul nu a anuntat cu cat este mai mic portbagajul la varianta hibrida si nici capacitatea bateriei litiu-ion.
S 500 PLUG-IN HYBRID nu este singurul Clasa S hibrid pentru care pot opta clientii. Mercedes-Benz a creat si S 300 BlueTEC HYBRID, dar acesta nu este reincarcabil la priza si motorul cu ardere interna este diesel, nu pe benzina.
Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID concureaza direct cu Porsche Panamera S e-hybrid si va fi prezentat in premiera publicului larg la Salonul Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie), urmand ca livrarile catre clienti sa demareze in prima parte a anului 2014.