Masina de 5.000 de euro a Renault va veni pana la urma, conceptul unei mici berline urmand a fi dezvaluit in februarie 2014 la Salonul Auto de la New Delhi, scrie La Tribune. Cu Dacia, grupul nu a coborat pana la pragul de 5.000 de euro, insa in India, piata celebra pentru preturile mici ale masinilor noi, acest lucru este posibil, modelul avand mari sanse de a fi produs si in Brazilia. Partea interesanta pentrui Romania va fi in ce mod va contribui Dacia la acest proiect, fie ca vorbim de ingineri de la Mioveni trimisi in India sau de transporturi de piese.
In februarie 2014 la salonul auto care se va tine in capitala Indiei urmeaza a fi prezentat un model de gama „A-Entry” care este destinat Indiei si altor tari din Asia, tinta fiind ca pretul de p\ornire sa fie de aproximativ 5.000 de euro.
Modelul va fi produs la uzina indiana de la Chennai (India) si inginerii Renault vor colabora cu cei de la Nissan care dezvolta marca Datsun al carui prim model a fost aratat intregii lumi pe 15 iulie.
Sursele citate de La Tribune spun ca vorbim de un model construit pe o platforma cu totul noua, o masina de marimea unui Twingo, insa cu totul diferita fata de look-ul modelului european. Modelul indian va fi pe un palier low-cost inferior fata de Dacia, deci va fi categoria adesea numita ultra low-cost si, cel putin pentru moment, nu exista niciun plan de a comercializa masina in Europa.
Modele ale Tata, Hyundai si Maruti-Suzuki au preturi de pornire mai mici de 5.000 euro in India, dar avantajul unui brand renumit pe plan international poate da clientilor indieni siguranta ca masina este mai fiabila si nu va lua foc in trafic, cum s-a intamplat in destule cazuri cu Nano.
Alianta Renault-Nissan avea de gand sa dezvolte un vehicul si mai ieftin, ceva pe la 2.500-3.000 euro, dar pentru moment se pare ca proiectul este inghetat fiindca e greu sa impaci necesitatea de a face o masina fiabila, insa la un pret extrem.