Inmatricularile de automobile noi din Uniunea Europeana (UE) au scazut cu 6,6% in primul semestru din 2013, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de la 6,644 milioane unitati la 6,204 milioane masini. Pe aceasta piata in scadere cateva marci au reusit sa posteze vanzari in crestere, remarcandu-se in mod deosebit Dacia (cu cea mai mare crestere), Jaguar si Seat, reiese din datele Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA).
Astfel, inmatricularile de automobile noi marca Dacia au avansat cu 17,6% in primul semestru din 2013, pana la un volum total de 141.278 unitati (2012: 120.129 masini). Acest avans a fost generat de inoirea Sandero, Sandero Stepway si Logan. Duster a continuat sa se vanda in continuare bine, iar noul Logan MCV inca nu a apucat sa-si spuna cuvantul in vanzari, astfel ca sunt sanse mari ca 2013 sa se incheie cu un nou record de vanzari Dacia in UE.
Si marca premium britanica Jaguar a crescut in prima jumatate din acest an, cu 15,3% de la 12.357 masini la 14.273 unitati. Ca volum, vanzarile Jaguar raman insa modeste in comparatie cu BMW, Audi si Mercedes-Benz, care au vanzari de peste 20 de ori mai mari.
Seat, gratie noului Toledo si noului Leon, a reusit sa inregistreze vanzari in crestere cu 10,3%, fiind singura marca de volum din Grupul Volkswagen care a reusit sa creasca in prima jumatate a lui 2013. Vanzarile Seat au ajuns la 147.487 unitati in primul semestru din acest an (2012: 133.717 unitati).
Lexus, Alfa Romeo si Chevrolet sunt cele mai importante marci care au inregistrat scaderi dramatice, cu 33,3%, 33,1%, respectiv 30%.
Datele ACEA arata ca in statele UE s-au inmatriculat in 2012 in total 12,05 milioane masini noi, cel mai mic nivel din ultimii 17 ani. Inmatricularile din 2012 au fost cu 1,1 milioane sub anul 2011, deci o scadere de peste 9% pentru tot anul trecut.
Pentru 2013 se preconizeaza o noua scadere, cel mai probabil tot de o cifra.