Acasa Piata Auto Agonia pietelor auto europene va mai continua inca doi ani, crede seful Renault-Nissan

Agonia pietelor auto europene va mai continua inca doi ani, crede seful Renault-Nissan

de Vlad Barza

Carlos Ghosn langa un Nissan Leaf (sursa - Nissan)

Vanzarile de masini noi in Europa vor scadea si in 2014 si in 2015 fiindca somajul este mare, iar semne prea bune de redresare nu se intrevad, e de parere Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan, citat de Automotive News. Piata masinilor noi din UE a scazut continuu in ultimii cinci ani, iar luna mai a fost cea mai slaba din ultimele doua decenii, mai ales din cauza problemelor din sudul Europei. Totusi, e de parere Ghosn, salvarea marilor companii sta in cresterea serioasa a vanzarilor in zone precum Asia si America de Sud.

„Cred ca 2014 si 2015 vor fi, in cel mai bun caz, ani stabili in Europa (…) Totusi, e mai realist sa ma astept la scaderi, chiar daca nu la fel de violente precum cele din ultimii ani”, a spus Ghosn, una dintre cele mai respectate persoane din industria auto.

Ghosn se arata rezervat fiindca nu vede ce lucruri ar putea duce la o revenire in Europa unde somajul creste si puterea de cumparare a fost afectata masiv.

Ghosn conduce Renault – Nissan si simte din plin criza, compania franceza fiind nevoita sa renunte la 17% din angajatii din Franta unde pana la urma a semnat cu autoritatile o intelegere pentru a nu inchide nicio uzina in urmatorii trei ani.

Piata auto franceza, impreuna cu mai toate pietele mari din Europa, este in scadere cand e vorba de masinile noi vandute, cifrele la nivelul UE aratand un declin de 7% pentru perioada ianuarie-mai. Totusi, in unele piete scaderea este de 30%, in Romania declinul e de 21%, iar Marea Britanie este o exceptie, cu un avans de 10%,

Carlos Ghosn spune insa ca punctele luminoase sunt legate de piete precum cele din Asia, Africa si America de Sud unde cresterile sunt serioase si vor mai dura. Lucrurile se explica prin gradul de motorizare. In Europa de Vest exista o masina la fiecare doi oameni, dar in China e una la 20, explica Ghosn.

Lasa un comentariu