Opel a pregatit pentru Salonul Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie) o noua versiune a Insignia, care poarta indicativul Country Tourer si imbina elemente din lumile break-urilor si SUV-urilor, urmand sa concureze pe piata direct cu modele precum Volkswagen Passat Alltrack si Peugeot 508 RXH.
„In timp ce varianta infratita Sports Tourer este un station wagon elegant pentru familie si business, noul Insignia Country Tourer exprima o dorinta innascuta pentru aventura. Modelul atletic cu garda la sol ridicata ofera libertate dincolo de constrangerile orasului si ale drumurilor asfaltate. Caracteristicile definitorii includ scuturi protectoare, combinate cu pasaje proeminente ale rotilor si protectii pentru zonele joase ale caroseriei, carora li se adauga tevi de esapament duble”, a anuntat Opel.
Sistemul de tractiune 4×4 este controlat electronic si incorporeaza un ambreiaj pe principii Haldex si un diferential autoblocabil electronic pentru a asigura tractiune ideala atat pe suprafete pavate, dar si in afara lor. Acesta se adapteaza constant la conditiile de drum predominante si variaza distributia cuplului de la 0 la 100% intre punti, precum si intre rotile spate. Beneficiul principal este ca acest proces are loc inainte ca roata sa inceapa sa alunece ca urmare a lipsei de tractiune, cum se intampla pe drumuri ude sau acoperite de zapada, noteaza Opel.
In combinatie cu suspensiile controlate electronic (FlexRide), sistemul de tractiune integrala poate reactiona si mai prompt. Atunci cand este necesar, unitatea de control a distributiei ambreiajului transmite imediat mai mult cuplu axei spate. Senzorii sistemului 4×4 furnizeaza constant modulelor individuale de control informatii despre rata de giratie, acceleratie, unghiul directiei, viteza rotilor, pozitia pedalei de acceleratie, viteza si cuplul motorului, asa incat distributia puterii fata/spate este constant adaptata situatiei de condus, in baza acestor informatii, potrivit producatorului auto german.
Insignia Country Tourer poate oferi propulsie chiar si cand trei dintre roti sunt libere sau pe suprafata alunecoasa si doar una dintre ele are aderenta, spune Opel.
„Cu noul Insignia Country Tourer umplem aceasta nisa sportiva in segmentul mai dezvoltat al clasei medii. Ne permite sa oferim clientilor o alternativa pe care pana acum n-au avut-o la Opel. Pot sa condimenteze calitatea ridicata a varfului nostru de lance cu o doza puternica de aventura. in acelasi timp, suntem increzatori ca aspectul atletic al Insignia Country Tourer va atrage noi clienti catre brandul nostru”, a declarat Duncan Aldred, vicepresedinte interimar vanzari, marketing si servicii post vanzare la Opel.
Pentru Opel Insignia Country Tourer sunt disponibile doua motorizari de top, una pe benzina (2.0 SIDI Turbo de 184 kW/250 CP, 400 Nm) si diesel (2.0 BiTurbo CDTI de 195 CP, 400 Nm). Va fi disponibila si o versiune diesel de intrare in gama (2.0 CDTI de 120 kW/163 CP, 350 Nm si 380 Nm cu overboost) cu o singura teava de esapament.
Atat 2.0 SIDI Turbo, cat si 2.0 CDTI pot avea cutie de viteze manuala cu 6 trepte sau o transmisie automata cu 6 viteze, in timp ce 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil doar cu cea din urma.
Masina beneficiaza de anvelope cu talon mai mare si garda la sol majorata cu 20 mm, stopuri cu LED si faruri cu accente cromate si negre.
Preturile si detalii despre echipari vor fi anuntate la momentul deschiderii comenzilor, la premiera mondiala de pe 10 septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt. Tot la Frankfurt vor debuta si versiunile restilizate ale celorlalte versiuni de caroserie Insignia.