Al doilea motor fabricat in uzina de motoare Ford din Craiova, 1.5 EcoBoost, ar putea reprezenta 50% din productie, iar restul va fi propulsorul de 1 litru EcoBoost, a declarat Ian Pearson, seful sectiei de productie motoare la Ford Craiova. Ford produce in prezent la Craiova circa 1.000 de motoare pe zi, ceea ce inseamna ca in acest an vor fi fabricate in Romania circa 250.000 propulsoare de 1,5 litri si 1 litru.
Potrivit lui Ian Pearson ambele motoare sunt produse pe aceeasi linie si exista o flexibilitate foarte mare pentru a adapta productia la cererea de pe piata, in timp real.
click aici pentru galeria foto
Uzina Ford are o capacitate maxima de productie de 515 motoare pe schimb, iar in prezent se lucreaza in doua schimburi si nu exista planuri pentru adaugarea si a celui de-al treilea schimb. Asadar, uzina de motoare a Ford din Craiova lucreaza la 66% din capacitatea maxima.
Intrebat despre similitudinile dintre motorul de 1,6 litri EcoBoost (150 CP si 180 CP) si noul 1.5 EcoBoost, precum si de posibilitatea ca motorul mai mic sa-l inlocuiasca pe cel mai mare, Jan Gijsen, presedintele Ford Romania, a raspuns: „Nu sunt planuri pentru a inlocui motorul de 1,6 litri EcoBoost cu cel de 1,5 litri EcoBoost. Este vorba de o extindere a gamei de motoare. In anumite tari motorul de 1,5 litri poate reprezenta, din punct de vedere financiar, o varianta foarte interesanta, pentru ca clientii pot beneficia de avantaje fiscale”.
„Motorul de 1,5 litri EcoBoost este un produs complet nou. Impartaseste unele elemente cu motorul de 1,6 litri EcoBoost, dar nu si cu cel de 1.0 EcoBoost. Chiar si asa, tehnologia de pe noul propulsor de 1,5 litri este similara cu cea de pe motorul de 1 litru”, a completat Ian Pearson.
Potrivit acestuia, motoarele EcoBoost produse la Craiova nu vor fi furnizate si catre alte marci, cererea fiind suficient de mare pentru gama de modele Ford.
„Acum facem circa 1.000 de motoare/zi si pana la sfarsitul acestui an este posibil sa ajungem la paritate: 50% 1.5 EcoBoost, 50% 1.0 EcoBoost. (…) E dificil sa facem o estimare de productie, pentru ca nu stim ce se va intampla cu piata. E vorba de o capacitate de productie instalata de 350.000 motoare/an”, a spus Pearson.
Daca ritmul de productie actual (1.000 motoare/zi) va fi mentinut tot anul 2013, la Craiova vor fi produse in total circa 250.000 motoare, pana in 70% din capacitatea maxima de productie instalata.
La Craiova este produs motorul 1.0 EcoBoost (care pe piata are trei versiuni de putere: 100, 120 si 125 CP) si, incepand din aprilie, si motorul 1.5 EcoBoost (180 CP). Primul motor mai este fabricat si in Germania, iar cel de-al doilea deocamdata doar in Romania, insa ulterior va fi fabricat si in Marea Britanie.
Ford a investit aproximativ 230 milioane euro pentru modernizarea si tehnologizarea uzinei de motoare de la Craiova. In total Ford a investit 800 milioane euro in uzina de motoare si vehicule de la Craiova, spune compania auto americana.
Noul propulsor de 1,5 litri pe benzina va intra in echiparea noului Mondeo (in China) si a noului Fusion (in America de Nord). Mondeo si Fusion reprezinta acum una si aceeasi masina, cu design identic, dar comercializata sub nume diferite. Pana acum Fusion si Mondeo aveau si un design diferit, pe langa denumirea comerciala diferita.
Motorul EcoBoost de 1,5 litri este primul motor Ford care incorporeaza un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apa actionata de curea, ceea ce imbunatateste si mai mult eficienta, reducand timpul de incalzire. A fost adaugat si un radiator cu racire pe apa pentru o mai eficienta alimentare a motorului cu aer.
Acest motor de 1,5 litri este al cincilea propulsor EcoBoost lansat de Ford. Pana la sfarsitul anului 2013 sase uzine Ford din Europa, Asia si America de Nord vor produce motoare EcoBoost, triplandu-se astfel numarul fabricilor care produceau astfel de motoare in 2010.
Tehnologiile EcoBoost amelioreaza atat consumul, cat si emisiile de CO2 cu pana la 20%. Motorul de 1,5 litri beneficiaza de tehnologia turbo caracteristica EcoBoost, injectie directa si supape cu distributie variabila, fiind proiectat pentru a oferi consum si mai redus, precum si niveluri inalte de rafinament, silentiozitate si performanta.
Ford a vandut peste 600.000 de vehicule echipate cu motoare EcoBoost la nivel mondial de la debutul gamei in 2009, odata cu lansarea motorului EcoBoost V6 de 3,5 litri. Ford a adaugat motorul EcoBoost de 2 litri in 2010. A urmat apoi motorul EcoBoost de 1,6 litri in 2011, iar anul trecut a fost lansat motorul EcoBoost de 1 litru, castigand premiul „Motorul International al Anului 2012”.
Pana la finalul acestui an aproape 80% din modelele companiei la nivel mondial vor fi echipate cu tehnologia EcoBoost.