Acasa Industrie Volkswagen confirma ca lucreaza la o marca low-cost gandita pentru zone precum China, Rusia si America de Sud

Volkswagen confirma ca lucreaza la o marca low-cost gandita pentru zone precum China, Rusia si America de Sud

de Vlad Barza

Volkswagen Fox (sursa - Volkswagen)

Grupul Volkswagen confirma la Salonul Auto de la Shanghai ca lucreaza la o marca low-cost care sa se refere la masini de sub 8.500 de euro si sa fie gandita pentru specificul unor piete unde exista cerere, precum China, Rusia si America de Sud, scrie publicatia La Tribune care-l citeaza pe Christian Klingler, membru in consiliul director al Volkswagen. Intrebat daca aceasta marca ar putea ajunge si in Europa de Vest, el a replicat ca niciodata nu poti spune niciodata.

De cativa ani se tot vorbeste de o marca low-cost a Volkswagen, iar Christian Klingler, membru insarcinat pe partea de vanzari in board-ul Volkswagen a confirmat ca grupul lucreaza la o astfel de marca, dar prea multe detalii nu stim.

„China este prioritatea, insa cu diverse derivate regionale pentru Rusia, America de Sud si alte tari emergente”, spune el, referindu-se la masini care ar costa sub 80.000 yuani chinezesti, adica 8.500 euro cat costa in prezent modelele de intrare in gama ale Volkswagen.

Intrebat daca marca va ajunge in Europa de Vest, el a spus ca nu e in prezent prevazut acest lucru, insa niciodata nu trebuie sa spui niciodata.

Jurnalistii francezi l-au intrebat pe Klingler daca germanii se vor inspira si din traseul urmat de Renault, cu Dacia „Vom vedea ce putem invata de la ei (…) Renault s-a adaptat situatiei foarte bine cu vehiculele low-cost”, spune el, dand exemplu Sandero, vanduta si in Europa si in Rusia si in America de Sud.

Presa germana a speculat ca aceste vehicule low-cost nu vor ajunge mai repede de 2016 pe piata, iar reprezentanti ai VW au evocat o plaja de preturi undeva intre 6.000 si 7.500 euro.

In orice caz, cand aceste masini ieftine vor iesi, China va fi principala piata luata in vizor fiindca e cea mai mare piata a Volkswagen (2,81 milioane vehicule vandute), iar grupul va investi in tre ani circa 10 miliarde euro si construieste sapte (!) uzine.

Grupul are acum in China o capacitate de productie de 2,6 milioane masini/an, dar isi propune sa ajunga la patru milioane pana in 2018. Evident ca si numarul de angajati va urca de la 75.000, la 100.000.

Lasa un comentariu