Ford a demarat oficial luni, 22 aprilie, productia unui motor in Romania, de 1,5 litri turbo pe benzina, care se alatura celui de 1 litru care se afla in fabricatie din 2012. Noul propulsor 1.5 EcoBoost dezvolta 180 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 240 Newton-metru (Nm) si va fi exportat in America de Nord, China, iar mai apoi Mexic si Europa, au anuntat oficialii Ford Romania, intr-o conferinta de presa.
Ford a investit aproximativ 230 milioane euro pentru modernizarea si tehnologizarea uzinei de motoare de la Craiova. In total Ford a investit 800 milioane euro in uzina de motoare si vehicule de la Craiova, spune Ford.
click aici pentru galeria foto
Noul propulsor de 1,5 litri pe benzina va intra in echiparea noului Mondeo (in China) si a noului Fusion (in America de Nord). Mondeo si Fusion reprezinta acum una si aceeasi masina, cu design identic, dar comercializata sub nume diferite. Pana acum Fusion si Mondeo aveau si un design diferit, pe langa denumirea comerciala diferita.
Uzina Ford din Craiova este prima si singura (deocamdata) unitate a Ford care produce motoare cu trei si patru cilindri (1.0 EcoBoost si 1.5 EcoBoost) pe aceeasi linie de fabricatie.
De asemenea, uzina romaneasca este singura in care este produs (deocamdata) noul motor de 1,5 litri pe benzina. In schimb, propulsorul de 1 litru mai este produs si in Germania.
Motorul EcoBoost de 1,5 litri este primul motor Ford care incorporeaza un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apa actionata de curea, ceea ce imbunatateste si mai mult eficienta, reducand timpul de incalzire. A fost adaugat si un radiator cu racire pe apa pentru o mai eficienta alimentare a motorului cu aer.
Acest motor de 1,5 litri este al cincilea propulsor EcoBoost lansat de Ford. Pana la sfarsitul anului 2013 sase uzine Ford din Europa, Asia si America de Nord vor produce motoare EcoBoost, triplandu-se astfel numarul fabricilor care produceau astfel de motoare in 2010.
Tehnologiile EcoBoost amelioreaza atat consumul, cat si emisiile de CO2 cu pana la 20%. Motorul de 1,5 litri beneficiaza de tehnologia turbo caracteristica EcoBoost, injectie directa si supape cu distributie variabila, fiind proiectat pentru a oferi consum si mai redus, precum si niveluri inalte de rafinament, silentiozitate si performanta.
Ford a vandut peste 600.000 de vehicule echipate cu motoare EcoBoost la nivel mondial de la debutul gamei in 2009, odata cu lansarea motorului EcoBoost V6 de 3,5 litri. Ford a adaugat motorul EcoBoost de 2 litri in 2010. A urmat apoi motorul EcoBoost de 1,6 litri in 2011, iar anul trecut a fost lansat motorul EcoBoost de 1 litru, castigand premiul “Motorul International al Anului 2012″.
Pana la finalul acestui an aproape 80% din modelele companiei la nivel mondial vor fi echipate cu tehnologia EcoBoost.