Motoarele Renault tip H4 produse exclusiv la Mioveni vor intra si in echiparea automobilelor Grupului Daimler (smart, Mercedes-Benz), a anuntat directorul general al Renault Technologie Roumanie (RTR), Sorin Buse. Acest motor – cu nume de cod H4, cunoscut pe piata sub denumirea comerciala TCe 90 – echipeaza noile Sandero, Logan, Sandero Stepway si Clio IV si va mai echipa, printre altele, si noul Renault Twingo si noile modele smart.
„Executam anumite lucrari pentru Daimler. Bineinteles, este vorba de un parteneriat inca, exista niste strategii corporative pe care nu le comentez eu acum, de colaborare pe termen lung, insa, de exemplu, motorul H4 care se fabrica in acest moment la Pitesti va fi folosit de Daimler”, a spus Buse, raspunzand unei intrebari legate de proiectele pe care le are RTR pentru Daimler.
Noul Twingo si noua generatie de masini smart se afla in stadii „foarte avansate”, a declarat Buse intr-o discutie cu jurnalisti auto din Romania.
RTR lucreaza pentru grupurile Renault si Daimler strict pe aceasta motorizare (adaptari, etc…), nu si pentru gama de modele viitoare. Este stiut faptul ca RTR s-a ocupat de Renault Twingo actual (restilizat sau „faza doi”, cum ii spun oficialii Renault).
„Deocamdata” RTR nu se mai ocupa si de alte proiecte de vehicul in afara de gama Entry (masinile de intrare in gama, low cost – n.r.) a Grupului Renault, potrivit lui Sorin Buse.
Motorul H4 este produs exclusiv in Romania, incepand din septembrie 2012, iar capacitatea de productie de la Mioveni este de 450.000 de astfel de motoare pe an.
Proiectul pentru motorul H4 a fost si este gestionat de romani: directorul Uzinei Mecanice Dacia, Cornel Olendrariu, si seful de inginerie Cornel Ionescu.
“Este un binom romanesc care a realizat industrializarea acestui motor”, spunea in septembrie 2012 seful Grupului Renault Romania, Jerome Olive, despre reusita celor doi romani.
Este prima data cand Romaniei i se acorda fabricarea unui motor care nu mai este facut in nicio alta uzina a Grupului Renault.