Ford a demarat la Craiova productia unui nou motor turbo pe benzina, de 1,5 litri EcoBoost, iar in a doua parte a lunii aprilie va avea loc si ceremonia oficiala pentru a marca momentul. Noul motor va fi produs alaturi de cel de 1 litru EcoBoost si va fi exportat in China si SUA pentru a intra in echiparea modelului Fusion/Mondeo, a anuntat compania auto americana.
„Ford anunta lansarea unui nou motor EcoBoost de 1,5 litri cu consum redus de combustibil, extinzand gama EcoBoost pentru a raspunde cererii de motoare in patru cilindri. Ford are acum capacitatea de a construi 1,6 milioane de motoare EcoBoost anual si extinde numarul de fabrici care produc motoare EcoBoost in Europa, Asia si America de Nord. Motorul EcoBoost de 1,5 litri este dotat cu tehnologia turbo EcoBoost, injectie directa de combustibil si supape cu distributie variabila, generand puterea unui motor mai mare si consumul unui propulsor de mici dimensiuni”, a anuntat Ford.
Acest motor de 1,5 litri este al cincilea propulsor EcoBoost lansat de Ford. Pana la sfarsitul anului 2013 sase uzine Ford din Europa, Asia si America de Nord vor produce motoare EcoBoost, triplandu-se astfel numarul fabricilor care produceau astfel de motoare in 2010.
„Productia motorului EcoBoost de 1,5 litri in patru cilindri – al cincilea membru al familiei EcoBoost – va debuta la uzina Ford de talie mondiala de la Craiova, Romania, spre finalul acestei luni. Alte uzine unde se va produce acest motor vor fi anuntate in viitor. Noul motor va fi mai intai introdus pe piata chineza pe noul Ford Mondeo, model ce va fi lansat la finalul acestei luni la Salonul Auto de la Shanghai 2013. Ulterior, noul motor de 1,5 litri EcoBoost va echipa modelul Fusion in America de Nord, in cursul acestui an, respectiv noul Mondeo in Europa”, a anuntat Ford.
Tehnologiile EcoBoost amelioreaza atat consumul, cat si emisiile de CO2 cu pana la 20%. Motorul de 1,5 litri beneficiaza de tehnologia turbo caracteristica EcoBoost, injectie directa si supape cu distributie variabila, fiind proiectat pentru a oferi consum si mai redus, precum si niveluri inalte de rafinament, silentiozitate si performanta.
Motorul EcoBoost de 1,5 litri este primul motor Ford care incorporeaza un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apa actionata de curea, ceea ce imbunatateste si mai mult eficienta, reducand timpul de incalzire. A fost adaugat si un radiator cu racire pe apa pentru o mai eficienta alimentare a motorului cu aer.
„Pe deasupra, cel mai nou motor EcoBoost va reprezenta o aparitie esentiala din punct de vedere strategic pentru Ford pe pietele globale in care sunt oferite reduceri de taxe clientilor care achizitioneaza vehicule echipate cu motoare de 1,5 litri sau mai mici. Noul motor EcoBoost de 1,5 litri cu bloc-motor din aluminiu si doua axe cu came va prezenta unele dintre caracteristicile inovatoare lansate odata cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, inclusiv o galerie de admisie integrata in chiulasa. Noul motor este preconizat a oferi aceleasi performante in materie de putere si cuplu ca si actualul motor Ford EcoBoost de 1,6 litri, in acelasi timp asigurand un consum si emisii CO2 mai mici”, noteaza Ford.
Ford a vandut peste 600.000 de vehicule echipate cu motoare EcoBoost la nivel mondial de la debutul gamei in 2009, odata cu lansarea motorului EcoBoost V6 de 3,5 litri. Ford a adaugat motorul EcoBoost de 2 litri in 2010. A urmat apoi motorul EcoBoost de 1,6 litri in 2011, iar anul trecut a fost lansat motorul EcoBoost de 1 litru, castigand premiul „Motorul International al Anului 2012”.
Pana la finalul acestui an aproape 80% din modelele companiei la nivel mondial vor fi echipate cu tehnologia EcoBoost.