Versiunea restilizata a modelului de clasa B Ford Fiesta a fost lansata in Romania, iar importatorul spune ca are ca tinta mentinerea cotei de piata in segment si vanzari cel putin la fel de mari ca anul trecut. Intrebat de 0-100.ro daca noul Sandero va fura din clientii de Ford Fiesta, seful Ford Romania, Zoltan Brassai, a declarat ca nu se asteapta la asa ceva, deoarece profilul de client este diferit.
Ford Fiesta a trecut printr-o restilizare consistenta si are acum o noua identitate frontala care aminteste de masinile Aston Martin (marca pe care Ford a detinut-o pana in 2007). Capota, farurile, stopurile si eleronul au fost redesenate, sunt disponibile noi jante, iar oglinzile laterale au acum semnalizari incorporate. Versiunile de top, Titanium, beneficiaza de lumini de zi (DRL) cu LED.
click aici pentru galeria foto
La interior sunt disponibile noi tapiterii, sistem de navigatie, o noua cotiera, iar consola centrala a fost redesenata si seamna acum cu cea de la Focus. Iluminarea instrumentelor de bord nu mai este cu rosu (pentru ace) si alb (pentru cifre), ci albastru (ice-blue, pentru ace) cu alb.
Cea mai importanta noutate este insa motorul EcoBoost de 1 litru, turbo pe benzina, disponibil in versiuni de 100 CP si 125 CP (acesta doar pe echiparea Sport, versiunea de caroserie cu 3 usi), cuplat la transmisii manuale cu cinci viteze.
De asemenea, pe Fiesta debuteaza in Europa si tehnologia MyKey, disponibila in SUA de mai multi ani. MyKey permite parintilor sa configureze special masina atunci cand copii lor se afla la volan. Spre exemplu, prin intermediul MyKey poate fi setata o limita de viteza, un nivel mai scazut al instalatiei audio si dezactiveaza instalatia audio daca centurile de siguranta nu sunt cuplate.
Pe Fiesta restilizata Ford introduce si tehnologia SYNC – un asistent digital personal prin intermediul caruia pot fi utilizate anumite functii ale sistemului multimedia utilizand comenzi vocale. Primul model Ford care vine cu Sync in Europa este B-Max si AICI poti vedea cum functioneaza.
Potrivit analizelor Ford, Fiesta a avut 16% din segmentul B anul trecut pe piata romaneasca, fiind peste modelele Renault Symbol (14%) si Clio (5%), Fabia (12%), Sandero (9%), Aveo (8%), i20 (7%), Polo (6%) si Yaris (5%).
„Nu cred ca exista cross shopping intre Sandero si Fiesta. (…) Pe flote… mai repede intre Fiesta si Logan. Cu Sandero n-am avut competitie la flote pana acum si eu cred ca daca cineva merge sa cumpere o masina de clasa B el decide direct: vrea Sandero, Kia sau ceva…, ori vrea Ford Fiesta, Volkswagen Polo sau Opel Corsa. Nu cred ca cineva are Polo si Sandero pe lista de cumparaturi”, a declarat pentru 0-100.ro Zoltan Brassai, dupa ce a fost intrebat daca noul Sandero ar putea sa erodeze din succesul Fiesta, tinand cont ca acum modelul Dacia este mult mai modern si are tehnologii de top.
Ca mai toate masinile lansate in ultimii ani, si Fiesta beneficiaza de doua perechi de preturi, de lista (AICI) si de vanzare (mai jos).