Holding-ul chinez Geely, care in 2010 a cumparat Volvo, este acum in cursa pentru preluarea constructorului american de masini hibride Fisker, care cauta asiduu sprijin financiar, sustin surse citate de Reuters. De Fisker este interesata si o alta companie chineza, Dongfeng, insa Geely are cele mai mari sanse si cea mai mare experienta internationala. Daca va obtine finantare, Fisker va construi cel mai nou model al sau, sedanul Atlantic.
Sursele citate spun ca Fisker ar fi primit doua oferte clare de preluare, ambele in jurul a 200-300 milioane dolari. Una este de la holding-ul Geely, care in 2010 a preluat Volvo si lucreaza la redresarea marcii, iar o oferta este de la Dongfeng, companie auto chineza de stat.
Aceasta insa nu are experienta internationala si este caracterizata si de birocratie, deciziile urmand sa fie luate mai greu, in conditiile in care Fisker are nevoie de bani cat de rapid se poate.
click aici pentru galeria foto cu prototipul Atlantic
Fisker s-a infiintat in 2007 si a lansat o masina electrica numita Karma, model care costa cam 100.000 dolari si are propulsie hibrida. Dupa 2010 Fisker s-a confruntat ca mari dificultati financiare si a anuntat de mai multe ori amanarea unor planuri de productie,
In primavara lui 2012 compania a prezentat conceptul Atlantic, care in productie ar trebui sa coste sub 60.000 euro si sa permita si rularea exclusiv prin propulsie electrica, dar si cu un generator pe benzina care garanteaza parcurgerea unor distante foarte mari.
Sursele spun ca Geely are mai mari sanse prin oferta sa, cei de la Fisker dorind sa bata palma pana la jumatatea lui martie, astfel incat sa aiba timp sa isi revina financiar. In orice tranzactie are mari sanse sa fie implicata si compania chineza Wanxiang Group, care a cumparat producatorul american de baterii falimentar A123.