„Ma intreb daca este loc pentru o marca low cost, cum este Dacia, in universul Fiat”, a declarat directorul general executiv (CEO) al Grupului Fiat, Sergio Marchionne, scrie Automotive News. Publicatia noteaza ca ar fi vorba despre o sub-marca Fiat, nu de una complet noua.
Declaratii despre lansarea unor marci auto sau sub-marci low cost au tot existat in presa in ultimii ani, atat de la Grupul Volkswagen, cat si de la PSA Peugeot Citroen, insa nimeni nu a reusit sa faca o concurenta adevarata pentru Sandero, Logan sau Duster.
Iata ca mai nou si Fiat sare la interval cu declaratii. Nu este insa prima oara cand Fiat analizeaza aceasta posibilitate. Acum cinci ani au existat planuri pentru masini low cost, insa proiectele n-au inaintat din cauza ingrijorarilor privind profitabilitea.
Pentru a avea un pret bun, crede Marchionne, masinile low cost ar trebui produse in afara Europei. In acest moment, daca Fiat ar vinde masini pe care le produce in Europa sub pragul de 7.450 euro, n-ar putea avea profit.
Fiat isi analizeaza astfel unitatile de productiei din afara Europei pentru a produce masini low cost si pentru a vedea daca o asemenea sub-marca este viabila, a declarat CEO-ul Fiat, potrivit Automotive News.
Unul dintre numele speculate pentru sub-marca low cost ar fi Innocenti, un brand cumparat de Fiat in 1990. Masina Innocenti Mini a fost lansata in 1974, fiind desenata de Bertone, pornind de la Mini Morris.
Seful Fiat crede ca marca va fi mai putin importanta pentru ca nu conteaza numele in segmentul low cost, ci pretul.
Morgan Stanley estimeaza ca, in ciuda preturilor mici, marja operationala pentru Dacia este de 9%, o cifra intalnita mai degraba la producatorii de masini premium, noteaza Automotive News.