Acasa BMW In garajul nostru: BMW X6 M50d

In garajul nostru: BMW X6 M50d

de Adrian Mitrea

BMW X6 M50d (sursa - 0-100.ro)
BMW X6 M50d (sursa - 0-100.ro)

Acum cativa ani un BMW M diesel parea ceva de domeniul fantasticului. Dar imposibilul a devenit realitate si avem in fata un SUV care atinge 100 km/h in doar 5,3 secunde si are sub capota un motor diesel nu cu una, nici cu doua, ci cu trei turbine! Acesta este BMW X6 M50d. Practic, odata cu acest test, impuscam doi iepuri dintr-un foc pentru ca masina din test ne arata designul revizuit al lui X6 facelift si, in plus, ne pune fata in fata cu cel mai puternic propulsor diesel de la BMW.

click aici pentru galeria foto

Concept

Pe cat de bine este vandut, X6 este deopotriva si o masina foarte criticata. Fie ca e vorba de design sau utilitate, SAC-ul (Sports Activity Coupe) BMW imparte orice tabara in doua. De ce a creat BMW X6 M50d? Nu stiu. Probabil pentru ca poate si pentru ca vor fi destui care sa-l cumpere. E cat se poate de limpede ca aceasta masina nu este una „de cucerire”, pentru ca nu vad pe cineva sa renunte la un alt SUV sau la o alta marca doar de dragul lui X6 M50d. Asadar, aceasta masina are mai degraba rol de fidelizare si este dedicata in primul rand clientilor BMW care voiau si mai multa performanta de la SAC-urile lor diesel. Nu in ultimul rand, eficienta foarte ridicata a masinii iti da un grad mare de confort psihic stiind ca ai la dispozitie putere din plin si alimentezi… din An in Paste.

Design

BMW X6 facelift vine cu noi faruri – sunt ceva mai mici, au angel eyes patratosi si lumina alba, rece. Mai mult, masina din test este echipata cu cea mai noua tehnologie pentru faruri disponibila la BMW, adica Adaptive LED. Luminile cu xenon sunt deci inlocuite cu LED-uri, atat pentru faza scurta, cat si pentru faza lunga. Este o optiune ce costa 2.300 euro cu TVA. Si merita fiecare cent.

Facelift-ul nu i-a adus insa lui X6 bordul si ceasurile aferente de pe modelele Seria 1, Seria 3, Seria 5, Seria 6 sau Seria 7. Asadar, cadranele pentru vitezometru si turometru au ramas de moda veche, cu indicator analogic pentru consumul instant si o zona foarte restransa a afisajului electronic.

Dincolo de inscriptiile specifice de pe hayon si praguri, iti dai seama ca ai in fata un BMW cu motorizare de top dupa capota mai bombata si dupa esapamentul cu evacuari trapezoidale.

Tehnologie, confort si dotari

Important de retinut despre acest X6 M50d este ca nu-i lipseste absolut nimic din ceea ce tine de confort si aspecte practice. E o masina performanta si fara compromisuri de confort. Are haion cu deschidere/inchidere electrica din interior si din telecomanda, podeaua portbagajului beneficiaza de amortizor, iar spatiul de sub ea este foarte generos si decent compartimentat. Trebuie mentionat ca portbagajul nu se poate si inchide electric din interior. Doar se deschide si atat. Din telecomanda functioneaza ambele functii deschidere/inchidere.

Interior BMW X6 M50d (sursa - 0-100.ro)
Interior BMW X6 M50d (sursa - 0-100.ro)
Scaunele sunt deopotriva confortabile si sport, iar bancheta spate e surprinzator de confortabila. Sezutul este lat si inclinat usor spre inapoi, astfel ca sustine corpul excelent. Exista, optional desigur, climatizare pe patru zone si posibilitatea ca cei din fata sa regleze distributia incalzirii din scaune intre sezut si spatar.

Singurul inconvenient de confort la aceasta masina, ca la orice X6 de altfel, este faptul ca persoanele mai inalte de 1,75 metri vor atinge cu capul de plafon daca stau in spate…

O optiune cum numai la BMW gasesti este head-up display-ul color, ce e de mare ajutor cand nu vrei sa-ti iei ochii de la drum. Optiunea costa 1.450 euro cu TVA, la fel ca pe orice alt model pe care este disponibila. O alta optiune interesanta este sistemul cruise control adaptiv, care mentine automat distanta in raport cu masina din fata. Poate frana pana la 0 km/h daca masina din fata face asta si poate porni din nou, tot automat, imitand intocmai comportamentul automobilului din fata (mai putin viratul).

Propulsorul lui X6 M50d este cunoscutul motor turbo diesel cu sase cilindri in linie creat de BMW si apreciat de oricine l-a condus vreodata. Are trei turbine si dezvolta 381 Cai Putere (CP), alaturi de un cuplu maxim de 740 Newton-metri (Nm). Deci aproape 400 CP dintr-un motor diesel de trei litri. Suna bine, nu-i asa?

De fapt nu suna bine… Cel mai mare minus al lui X6 M50d este sunetul. Din punct de vedere acustic nu simti nicio secunda ca te afli intr-o masina M. Suna ca un diesel puternic si atat, nimic special.

Pe sosea

Dincolo de asta, performantele sunt covarsitoare. Atinge 100 km/h in doar 5,3 secunde si peste acest prag accelereaza fara efort pana la viteze mult peste cele legale in Romania. Caroseria de 2,2 tone este parcu un fulg pentru acest motor remarcabil si pentru cutia de viteze automata sport cu opt viteze cu care vine echipat standard. Cand te gandesti ca X6 M50d cantareste 2,2 tone cele 5 secunde si un pic sunt cu atat mai impresionante.

Motor BMW X6 M50d (sursa - 0-100.ro)
Motor BMW X6 M50d (sursa - 0-100.ro)
Greutatea ridicata isi spune insa cuvantul la franare si pe viraje. Se simte adesea inertia caroseriei greoaie. Pe 0-100.ro ai putut citi o sumedenie de teste cu masini BMW. Greutatea ideala este de pana in 1,8 tone – punct maxim pana la care suspensiile, franele si legile fizicii sunt in armonie perfecta cu un sentiment profund de siguranta.

Chiar si asa, cu toata greutatea sa, masina se conduce aproape ireprosabil. Dinamica pe viraje e foarte buna gratie sistemului de directie precis si al tehnologiei Adaptive Drive, care elimina ruliul pe viraje. Cu jante de 19 inch si o latime de 255 mm pentru anvelope suspensia se comporta impecabil. Pasul catre jante de 20 inch si anvelope de 275 mm latime sacrifica mult (foarte mult!) din confort, dupa cum am putut observa la testele cu X6 ActiveHybrid si X5 40d M Sport.

La 100 km/h rulezi cu 1.500 rpm in treapta a 8-a a cutiei de viteze, iar consum sta in jurul valorii de 7 litri/100 km. Dupa cum spuneam, un propulsor foarte eficient. Pe 560 km parcurs in proportii egale in localitati si in afara lor am obtinut un consum mediu de 12,5 litri/100 km pe durata testului de 560 km in total. In Bucuresti consumul sta undeva intre 13 si 14 litri/100 km, adica aproximativ la fel sau chiar mai bine decat restul propulsoarelor de 3 litri diesel de la BMW.

Merita mentionat ca fata de motorizarea imediat inferioara, 40d (303 CP), cuplul este disponibil pe o plaja mai ridicata cu 500 rpm (deci de la 2.000 rpm pana la 3.000 rpm la X6 M50d fata de 1.500-2.500 rpm la 40d). Si valorea cuplului este semnificativ mai mare la M-ul diesel, 140 Nm in plus.

Concurenti

Multumita design-ului sau controversat, X6 nu prea are un rival direct. Poate doar Infiniti FX, insa Infiniti nu are un propulsor diesel atat de puternic ca sa bata performantele lui X6 M50d.

 Concluzii

BMW X6 M50d este cu 35% mai scump decat varianta populara X6 30d xDrive, dar in acelasi timp costa cu 30% mai putin decat X6 M. Astfel pozitionat – la jumatate – X6 M50d exact asta este: o versiune foarte buna de tranzitie intre un X6 obisnuit si varful de gama. Masina din test costa aproape 112.000 euro cu TVA si optionale.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

BMW X6 M50d (sursa - BMW)
BMW X6 M50d (sursa - BMW)

1
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
ion Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
ion
Cititor
ion

la.cati km se schimbă distributia