Compania indiana Tata Motors neaga ca s-ar gandi la deschiderea unei uzine auto in tara, scrie publicatia Automotive News, citand reprezentantii grupului asiatic. Inca din 2011 s-a zvonit ca Tata Motors ar vrea sa deschida o uzina in tara, recent presa a scris ca ar putea exista o investitie la Cluj, dar compania spune clar ca nu are in plan asa ceva.
Zvonurile aparusera si in 2010, au revenit si in 2012 dupa plecarea Nokia de la Jucu, iar foarte recent s-a scris ca ar putea urma o investitie de un miliard de euro (!) la Cluj pentru o uriasa uzina de asamblare pentru autoturisme, autobuze, camioane si vehicule comerciale.
Automotive News citeaza reprezentanti ai Tata Motors care spun ca nu au in plan asa ceva. Exista si mai multe explicatii care sustin o astfel de desfasurare: masinile indiene au o imagine proasta in Europa iar indienii nu prea ar avea unde sa vanda ce ar produce aici.
Tata Motors a tot promis ca se va lansa in Europa, insa a vandut modest, cam cateva mii de masini sub sigla proprie pe an, fiindca este prezenta doar in Spania si Italia unde vinde un hatchback numit Vista si un SUV numit Aria.
Tata Motors este cunoscuta pentru lansarea in 2009 a Nano, cea mai ieftina masina din lume, model care a fost un esec rasunator de vanzari din cauza problemelor de fiabilitate (mai multe masini au luat foc din senin).
Totusi, compania a preluat in 2008 cu 2,3 miliarde dolari grupul Jaguar-Land Rover si a relansat marcile britanice printr-o infuzie de capital de care era mare nevoie.