Ford a produs la Craiova anul trecut 30.217 masini B-Max, cam cu 30% mai putin decat anuntase intial, de vina fiind cererea redusa de pe piata europeana, atinsa de o profunda recesiune, spun oficialii companiei, citati de Gazeta de Sud. Productia de masini este tot intr-un schimb, insa creste incet, incet, dupa ce cadenta a fost injumatatita la final de 2012. Anul trecut au fost produse cam 27.000 de motoare EcoBoost, iar in prima parte a acestui an ar trebui sa inceapa si productia motorului de 1,5 litri, benzina.
Pana la sfarsitul anului trecut Ford a produs la Craiova exact 30.217 masini B-Max. Avand in vedere ca productia a inceput la sfarsitul lunii iunie, media lunara a productiei s-a situat la aproximativ 5.000 de unitati.
Motorul de 1.0 litru EcoBoost a avut o cadenta si mai mica de productie, de aproape 27.000 de unitati, accentuata pe finalul anului, cand s-a mai introdus un schimb de lucru in fabrica de motoare.
Compania motiveaza ca, in Europa, criza si-a spus cuvantul si anul trecut. Pana la 31 decembrie 2012 Ford Romania a produs 30.217 unitati B-MAX si 26.991 de unitati ale motorului EcoBoost de 1.0 litri. Aceste volume de productie au fost in principal motivate de cererea redusa din partea consumatorilor din toata Europa, ca urmare a profundei recesiuni inregistrate pe mai multe piete, astfel ca producerea de automobile fara a avea comenzi din partea clientilor nu a fost fezabila.
Producatorul auto din Banie mareste, discret, ritmul de productie la Craiova. Dupa injumatatirea productiei pe finalul anului 2012, cand s-a ajuns la 250 de masini pe zi, de la 550 cat se produceau anterior, in prezent Ford a marit ritmul la 360 de autoturisme fabricate zilnic. Ritmul de productie este, astfel, de 48-50 de masini pe ora, ceea ce inseamna, cu aproximatie, o masina pe minut
Si motorul de 1,5 litri pe benzina va intra in fabricatie la Craiova „in prima parte a anului”, spun reprezentantii companiei, fara a da detalii privind luna in care va demara productia. Acest al doilea motor era asteptat inca de anul trecut, cand a fost oprita productia in sectia de motoare pentru a instala o noua linie de productie pentru motorul de 1,5 litri. Unele voci sustin ca ar fi o serie de probleme tehnice ale liniei de productie.