Acasa Dacia Dacia supara fostii clienti prin cererea ca taxa auto sa se dubleze la Euro 3 si Euro 4. Compania avertizeaza ca ar putea face mii de concedieri

Dacia supara fostii clienti prin cererea ca taxa auto sa se dubleze la Euro 3 si Euro 4. Compania avertizeaza ca ar putea face mii de concedieri

de Vlad Barza

Uzina Dacia Mioveni (sursa - 0-100.ro)

Dacia propune ca timbrul de mediu pentru masinile Euro 3 si Euro 4 sa fie dublu ca valoare fata de proiectul de ordonanta din prezent, solicitarea lovind insa tocmai in posesorii de Dacia cu motoare Euro 3 si Euro 4 de dinainte de 2007 carora le va fi mult mai greu sa-si vanda masinile. Dacia avertizeaza si ca activitatea sa din Romania ar putea fi grav afectata daca modificarile cerute nu se vor aplica, exista si posibilitatea ca mii de oameni sa-si piarda locurile de munca, a spus Jerome Olive, seful companiei, la dezbaterea publica organizata de Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice pe tema timbrului de mediu.

„Aceste vehicule Euro 3 si Euro 4 sunt foarte poluante in varianta diesel, nu doar in ceea ce priveste dioxidul de carbon, dar si in ceea ce priveste celelalte noxe. (…) Noua varianta de timbru de mediu propusa va genera o scadere a vanzarilor de vehicule noi Euro 5 si in aceste vehicule am investit si noi foarte mult. (…) Scaderea pietei de vehicule noi va genera o scadere semnificativa a activitatii la Dacia si aceasta reducere poate sa aiba impact si sa diminueze numarul locurilor de munca la Mioveni, iar aici putem vorbi de cateva sute, sau chiar mii de locuri”, a spus Jerome Olive.

Interesant este ca seful Dacia s-a declarat de acord cu propunerea de scadere a taxei cu 60-90% pentru vehiculele Euro 2, Euro 1 si Non Euro, ceea ce inseamna ca taxa pentru aceste vehicule vechi nu va mai fi de cateva mii de euro, ci de cateva sute, deci vor fi mult mai atractive.

Obiectiile sefului Dacia s-au indreptat insa spre masinile Euro 3 si Euro 4 pentru care, in varianta noului timbru de mediu propus, deja se prevad cresteri importante, in unele cazuri chiar si de 80% a cuantumului taxei.

Olive sustine ca fata de proiectul prezentat acum taxa pentru masinile Euro 3 si Euro 4 sa fie dubla, ceea ce va afecta exact sutele de mii de posesorii de Dacia produse inainte de 2007, acestora urmand sa le fie foarte foarte greu sa le mai vanda, fiindca la efectuarea tranzactiei cumparatorul va trebui sa plateasca un timbru de mediu de peste 1.000 euro, suma imensa pentru o masina ce are sub 3.000 euro valoare de piata.

Dacia a vandut peste 500.000 de masini Euro 3 si Euro 4 in tara si, in afara de modelele dinaintea aparitiei Logan, in tara exista peste 300.000 de vehicule ale gamei Logan pentru care nu s-a platit taxa auto intre 2004 si 2006, perioada cand vanzarile marcii erau extraordinare: 80.000 unitati (2004), 113.000 (2005) si 107.000 (in 2006). Click aici pentru a vedea evolutia vanzarilor Dacia in tara intre 2004 si 2011.

Inca un aspect este extrem de interesant, si anume invocarea posibilitatii ca activitatea Dacia sa fie grav afectata daca vanzarile marcii scad si mai mult in Romania. Marca auto nationala a vandut anul trecut in tara sub 23.000 de masini, ceea ce inseamna de cinci ori mai putin decat in 2005, spre exemplu.

Totusi, la nivel global Dacia a fost printre putinele marci ale caror vanzari au scazut, iar Romania, de la principala piata a brandului in trecut, nici macar nu mai prinde top 5. Practic, Dacia nu vinde in Romania nici macar 7% din ce produce, astfel ca evolutia de aici nu ar trebui sa influenteze atat de mult situatia generala a companiei.

Cateva exemple ale valorii noi taxe auti puteti gasi AICI, o descriere amanuntita a schimbarilor puteti citi AICI, iar pentru a vedea propunerea 0-100.ro pentru taxa auto accesati link-ul ACESTA.

Link-uri utile:

Proiectul de Ordonanta de Guvern pentru Timbrul de Mediu

Ghidul pentru Timbrul de Mediu

Lasa un comentariu