Conform formulei noii taxe auto, numita acum timbru de mediu, cuantumul pentru masinile Euro 3 si Euro 4 va creste in medie cu 10%, si in unele cazuri chiar si cu peste 50%, iar la Euro 2 taxa scade cu 60%, iar la masinile non-Euro va fi de zece ori mai mica, arata proiectul de ordonanta pentru modifcarea legii 9/2012. Taxa va fi platita la vanzare si pentru masinile inmatriculate in tara inainte de 2007.
Timbrul de mediu mentine aceleasi cote din prezent pentru masinile cu tehnologie Euro 5 si creste in medie cu 10% cotele pentru masinile cu tehnologii Euro 4 si Euro 3, care se vor afla in circulatie mult timp si deci vor polua o perioada indelungata, spun cei de la Mediu.
Pentru masinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non-Euro), pentru ca este vorba de masini mai vechi, cu durata mult mai mica de functionare (pana la data la care acestea se vor casa), timbrul de mediu va scadea. Se ia ca referinta valoarea actuala a taxei, si scaderea este de 60% pentru masini Euro 2, 80% pentru masini Euro 1 si 90% pentru masini non-Euro.
Proiectul va fi prezentat pe larg la finalul sedintei de Guvern si va fi supus dezbaterii publice in zilele urmatoare. Va fi emisa ordonanta de urgenta, se va publica in Monitorul Oficial, vor fi elaborate normele metodologice si vor fi aprobate de Guvern.
Pentru masinile cu tehnologie Euro 6, precum si pentru masinile hibride si electrice, timbrul este zero, iar principala noutate tine de faptul ca nu se mai tine cont de cilindree in calculul taxei, iar emisiile de CO2 vor conta intr-o proportie mult mai mare.
Masinile modificate pentru a fi utilizate de persoane cu handicap sunt excluse de la plata timbrului de mediu, in conditiile in care cumparatorul este tot o persoana cu handicap.
1 comentariu
Taxele sunt inechitabile, un motor de 2,2 eur 3 intretinut corect scoate CO2 mai mic decat scoate un motor de 1,3 eur 4. De ce sa fie de 5 sau 6 ori mai mare impozitul? Trebuie sa scada taxa pe motoarele intr 2 si 2,2 cu mai mult de jumatate