Anul trecut s-au vandut pe plan mondial 2,12 milioane de masini ale marcii Renault, cu 6% mai putin decat in 2011, de vina pentru scadere fiind piata europeana unde grupul francez a scazut cu 18%, arata rezultatele comerciale ale constructorului auto. Incluzand si vanzarile Dacia si Samsung Motors, Grupul a trecut de 2,5 milioane unitati, Franta, Brazilia, Rusia si Germania fiind cele mai mari piete.
Vanzarile Groupe Renault (Renault+Dacia+Samsung Motors) pe plan mondial au scazut de la 2,72 milioane automobile in 2011, la 2,55 milioane in 2012, un an mult mai greu decat estimase intial producatorul.
Piata europeana a dat dureri de cap producatorului auto francez, cu vanzari ce s-au diminuat cu 18%, spre 1,27 milioane unitati. O buna parte dintre celelalte regiuni au inregistrat vanzari mai mari, insa nu au putut compensa dezastrul din Europa.
Astfel, regiunea Eurasia a crescut cu 22%, regiunea America a urcat cu 14%, iar Euromed-Africa a avansat cu 4,4%.
Franta a ramas cea mai mare piata a Grupului, cu peste 550.000 unitati in 2012, Brazilia s-a apropiat de 250.000 unitati, Rusia si Germania au depasit pragul de 150.000 unitati, iar patru tari au depasit 100.000 unitati: Argentina, Turcia, Algeria si Iran. Romania este departe de top fiindca s-au vandut anul trecut 28.225 unitati Dacia si Renault.
In Franta Grupul are 24% cota de piata, in Argentina si Brazilia 15%, in Germania 5% si in Rusia 7%.