Vanzarile de automobile au crescut in China cu 4%, spre 19,3 milioane de unitati, in ciuda faptului ca sunt restrictii de inmatriculare in marile orase si ca masinile japoneze au fost afectate de conflictul diplomatic din septembrie. Asociatia de profil estimeaza ca piata totala va creste mai mult anul acesta, cu circa 7%.
Vanzarile de automobile au urcat cu 4,3%, spre 19,3 milioane unitati in 2012, iar dintre acestea 15,5 milioane au fost autoturisme, cresterea fiind de 7,1% fata de 2011, arata datele Asociatiei Chineze a Constructorilor de Automobile (CAAM).
Segmentul care a crescut cel mai mult a fost cel al SUV-urilor, 26%, iar cresterea pietei este o performanta daca se tine cont de faptul ca marile orase limiteaza printr-o loterie numarul de masini ce pot fi inmatriculate intr-un an.
In plus, conflictul diplomatic cu Japonia pentru insulele Senkaku a dus la demonstratii dure si la un boicot pentru marcile japoneze care si-au vazut vanzarile franate mult.
Asociatia de profil estimeaza ca 2013 va fi un an foarte bun pentru masinile noi, iar avansul va fi de 7%, spre 20,65 milioane automobile. In 2011 piata auto totala a crescut cu numai 3%, dupa ce in anii anteriori avansa cu peste 30%. Totusi, estimarile arata ca in acest deceniu China poate avea o crestere anuala a pietei de circa 8%.