Acasa Ford Ford spune ca a investit pana acum 800 milioane euro la Craiova. Compania va primi ajutoare de stat de 38 milioane euro in 2013

Ford spune ca a investit pana acum 800 milioane euro la Craiova. Compania va primi ajutoare de stat de 38 milioane euro in 2013

de Redactia 0-100.ro

In uzina Ford Craiova (sursa - Ford)

Ford a primit pana acum pentru fabrica din Craiova ajutoare de stat in valoare de 37 milioane euro, iar in 2013 va primi 38 milioane euro, scrie publicatia Gazeta de Sud, care a obtinut date de la Ministerul Finantelor. Ford produce la Craiova aproximativ 250 de masini pe zi, urmand ca din ianuarie sa fie fabricate 350 de masini intr-o singura tura. La inceputul lunii noiembrie volumul de productie zilnic ajunsese la 500 de unitati, dar la jumatatea lunii s-a desfiintat un schimb, iar oamenii au fost mutati la fabrica de motoare.

Pana la acesta data, producatorul auto din Craiova a primit de la statul roman un ajutor de stat in valoare totala de aproape 37 de milioane de euro (aproximativ 167 de milioane de lei), platiti in doua transe catre Ford Romania. Platile au fost sistate un timp, insa reluate dupa ce compania a realizat investitiile promise.

Potrivit datelor de la Ministerul Finantelor, ajutorul de stat s-a platit catre Ford in 2010 si 2011. In 2012 nu s-a virat nici un ban public in conturile Ford. Tot Ministerul Finantelor a comunicat faptul ca, pentru anul 2013, producatorul auto din Banie ar trebui sa primeasca un ajutor de stat ce depaseste putin 38 de milioane de euro, pentru investitiile realizate in 2012. Urmatoarea transa de ajutor de stat (care este si cea mai mare de pana acum) va fi acordata doar dupa ce se verifica la fabrica daca s-au realizat investitiile.

Daca, initial, Ford ar fi trebuit sa realizeze investitii in uzina din Craiova de 675 de milioane de euro, pentru a primi ajutorul de stat promis de Romania, de data aceasta, ajutorul este conditionat de realizarea unor investitii de 869 milioane euro. „Valoarea totala a investitiei pe care SC Ford Romania SA trebuie sa o realizeze la Craiova conform OUG nr. 5/2012 este de 869,09 milioane de euro. Inainte de plata ajutorului de stat in anul 2013 se va realiza verificarea cuantumului investitiei realizate de catre SC Ford Romania SA”, au precizat reprezentantii Ministerului Finantelor Publice, pentru Gazeta de Sud (GdS). Potrivit actului normativ, Ford are termen sa finalizeze investitiile in uzina din Craiova la sfarsitul acestei luni. Mai exact, textul actului normativ are urmatorul continut: „(1) Proiectul de investitii destinat producerii de automobile se realizeaza in perioada 2008 – 31 decembrie 2012”.

Reprezentantii Ford au declarat ca ajutorul de stat a fost folosit pentru modernizarea si tehnologizarea fabricilor de autovehicule si de motoare din uzina craioveana: „Confirmam ca Ford a finalizat angajamentul privind investitia de 675 de milioane de euro la Craiova, insa in realitate Ford a investit pana acum peste 800 de milioane de euro in transformarea uzinei din Romania intr-o unitate de productie de talie mondiala. Ajutorul de stat primit pana acum din partea guvernului roman a fost utilizat in modernizarea si tehnologizarea unitatilor de productie vehicule si motoare de la fabrica noastra din Craiova”, au precizat reprezentantii companiei, la solicitarea publicatie craiovene.

In prezent, Ford produce la Craiova aproximativ 250 de masini B-Max pe zi, urmand ca din ianuarie sa fie fabricate 350 de masini intr-o singura tura. La inceputul lunii noiembrie volumul de productie zilnic ajunsese la 500 de unitati, dar la jumatatea lunii s-a desfiintat un schimb, iar oamenii au fost mutati la fabrica de motoare, unde s-au introdus doua ture, datorita cererii mari de motoare EcoBoost de 1.0 litri. Daca prin contractul de privatizare incheiat cu statul roman se preciza ca timp de patru ani de la preluarea efectiva a fostei fabrici Daewoo de la Craiova, Ford era obligata sa pastreze numarul de angajati, de data aceasta, prin noul act aditional incheiat cu statul roman, nu se mai prevede obligativitatea producatorului auto sa mentina o anumita perioada numarul actual de angajati.

Pe larg despre preturile B-Max in tara si despre strategia de marketing poti citi AICI.

0-100.ro a publicat in noiembrie 2012 un test drive cu Ford B-Max. Poti revedea testul integral AICI sau doar versiunea video mai jos.

Lasa un comentariu