Acasa Renault FAN Courier a purtat discutii pentru a cumpara masini electrice cu care sa faca livrari in Bucuresti

FAN Courier a purtat discutii pentru a cumpara masini electrice cu care sa faca livrari in Bucuresti

de Vlad Barza

(sursa - FAN Courier)

FAN Courier, unul dintre cei mai mari jucatori ai pietei de curierat, a purtat discutii pentru a cumpara masini electrice Kangoo Z.E. de la Renault, insa pentru moment nu poate introduce astfel de vehicule in flota fiindca francezii nu au lansat masinile in tara, iar reteaua de incarcare este ca si inexistenta, au spus pentru HotNews.ro cei trei actionari ai companiei de curierat.

FAN Courier, companie creata de Neculai Mihai, Adrian Mihai si Felix Patrascanu, estimeaza afaceri de 53 milioane euro in 2012, are peste 2.600 de angajati si o flota de 1.600 de masini. In aceste conditii si in contextul in care companii de curierat din Vest au in flote masini electrice, care ar fi posibilitatea ca si compania romaneasca sa introduca, macar pentru imagine, masini electrice in flota sa?

„Ne gandeam sa luam niste masini electrice doar pentru a le vedea si a le proba fiabilitatea”, spune Adrian Mihai, unul dintre cei trei actionari ai companiei de curierat. „Eu am discutat cu cei de la Renault pentru Kangoo electric si le-am spus ca atunci cand vor veni cu masini, vrem sa facem drive test cu ele si poate chiar sa cumparam”, adauga Felix Patrascanu, precizand insa ca o astfel de achizitie va deveni viabila numai cand va exista infrastructura de incarcare, fie ca e vorba de simple borne sau de statii complexe in care bateria consumata este schimbata cu una plina.

Daca vor fi achizitionate, masinile electrice ar circula prin Bucuresti, iar actionarii Fan Courier spun ca discutiile cu Renault ajunsesera intr-o faza foarte avansata si se vorbea de zece masini, insa Renault a amanat aducerea masinilor in tara, facand apel si la statul roman sa dea subventii in stilul celor din tarile occidentale.

Flota de vehicule utilitare FAN Courier din Bucuresti este alcatuita din Volkswagen si Ford, iar flota de camioane este compusa din MAN-uri. In total sunt 1.600 de masini in flota. In tara paleta de marci este diversa, incluzand si Renault si Peugeot.

Cei de la FAN Courier spun ca au facut drive teste si cu noile Dokker si Dokker VAN de la Dacia si se arata multumiti de ce ofera, dar nu vor schimba flota actuala.fiindca de cativa ani compania lucreaza cu Volkswagen si nu se pune problema sa se renunta deoarece  serviciile post-vanzare sunt de calitate, iar contractele sunt avantajoase.

FAN Courier are aproape 2.700 de angajati, dintr care peste 1.000 sunt soferi. Cifra de afaceri a FAN Courier a fost de 222 milioane lei anul trecut, va ajunge la 240 milioane lei anul acesta, iar previziunile indica o crestere de 10% in 2013.

Actionarii estimeaza ca toata piata romaneasca de curierat valoreaza putin peste 200 milioane euro, sub maximul de 250 milioane euro inregistrat in 2008. Ei spun ca nu se pune problema sa vanda compania, chiar daca au avut oferte, insa nu exclud posibilitatea ca FAN Courier sa faca achizitii.

Compania a profitat si de pe urma nebuniei Black Friday de la final de noiembrie, consecinta fiind ca in saptamana de dupa ziua reducerilor numarul mediu zilnic de expeditii a urcat si cu 16-17.000, fata de media de 60.000.

Lasa un comentariu