Volkswagen a anuntat ca din aprilie 2013 incepe livrarile catre clienti ale sedanului Jetta Hybrid, comenzile fiind deja deschise incepand de la un pret de 31.300 euro cu TVA in Germania. Masina dezvolta 170 Cai Putere si vine echipata standard cu transmisie automatizata DSG cu sapte viteze.
Tehnologia hibrida la Jetta consta in cuplarea unui motor pe benzina turbo de 1,4 litri (TSI), de 150 Cai Putere (CP), la o transmisie automatizata tip DSG cu sapte viteze care are incastrat un motor electric de 27 CP. Puterea totala combinata este de 170 CP.
Jetta Hybrid consuma in medie 4,1 litri de benzina pentru 100 km parcursi, fiind cu 20% mai eficienta decat un automobil pe benzina cu dimensiuni si putere similare, spune Volkswagen. Prin actionarea unui buton, masina ramane „blocata” in modul de functionare electric si poate parcurge pana la 2 km doar electric. Intr-o functionare normala, sistemele electronice ale masinii maximizeaza utilizarea tractiunii electrice si incearca sa tina motorul pe benzina oprit cat mai mult timp.
Jetta Hybrid este disponibila in doua versiuni de echipare, Comfortline si Highline. Prima echipare dispune de stopuri cu tehnologie LED, eleron si jante din aliaj de 15 inch cu design special (Lexington). Printre echipamentele masinii se numara radio CD (510 Radio-CD) cu functie de afisare a fluxului de energie consumata/recuperata, climatizare automata, volan cu comenzi imbracat in piele, senzori de parcare. Varianta Highline are jante de 17 inch (Buenos Aires), faruri bixenon si lumini de zi cu LED si pachet iarna (scaune incalzite, etc…).
Volkswagen Jetta Hybrid va fi singurul sedan compact de pe piata cu propulsie hibrida, dupa ce Honda a renuntat la Civic Hybrid. Un alt sedan hibrid, insa diesel+electric, este Peugeot 508 HYbrid4, dar acest model este mai mare decat Jetta, fiind in aceeasi clasa cu Passat.
Volkswagen Jetta Hybrid devine al doilea automobil hibrid Volkswagen, dupa Touareg (333 CP).