Acasa Ford In garajul nostru: Ford B-Max

In garajul nostru: Ford B-Max

de Adrian Mitrea

Caracteristici detaliate ale modelului testat

Model

Ford B-Max

Echipare

Titanium

Segment, numar de locuri B, 5
Tractiune

Pe rotile din fata

Lungime / latime / inaltime (in milimetri) 4.077 / 1.751 / 1.604
Ampatament (in milimetri)

2.489

Greutate (in kilograme)

1.361

Capacitatea rezervorului (in litri)

48

Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) 318 / 1.386
Coeficient aerodinamic (Cx)

Motor si performante dinamice

Capacitate cilindrica (in centimetri cubi)

1.498

Carburant

Motorina

Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) 75 / 55, la 3.750 rotatii pe minut
Cuplu maxim (in Newton-metri) 185 de la 1.700 rotatii pe minut
Numar de cilindri si dispunere 4 cilindri in linie
Dispunerea motorului in fata, transversal
Distributie 2 supape pe cilindru, doua axe cu came
Alimentare injectie directa, turbo, intercooler
Raport compresie 16:1
Viteza maxima (km/h)

157

Acceleratie 0-100 km/h (secunde)

16,5

Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

4,8

Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

3,8

Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

4,1

Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) Euro 5, 109
Consum in test-drive

5,8 litri/100 km

Traseu test-drive Bucuresti si imprejurimi – Brasov – Cheile Gradistei – Predeal – Bucuresti, in total 490 kilometri

Tren de rulare

Suspensie fata independenta de tip McPherson, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare
Suspensie spate

semi-independenta, arcuri elicoidale

Directie servoasistata, electrica
Frane fata Discuri ventilate
Frane spate

Discuri pline

Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru) 205 / 45 R17
Producator anvelope si model

Bridgestone Potenza

Dotari standard si optionale ale modelului testat

Dotari standard (selectie)
  • ABS cu EBD si EBA

  • ESP (sistem electronic de control al stabilitatii)

  • sistem de control al cuplului motor (Torque Vectoring Control)

  • 6 airbaguri (2 frontale, 2 laterale, 2 cortina)

  • asistenta la pornirea din rampa (HLA)

  • pornire fara cheie (buton Ford Power)

  • computer de bord

  • mod ECO cu informatii despre stilul de condus si indicator de schimbare optima a treptelor de viteza

  • scaun sofer reglabil si pe inaltime, cu suport lombar reglabil

  • geamuri electrice fata/spate cu impuls

  • sistem de monitorizare a presiunii in pneuri

  • pilot automat (tempomat)

  • faruri de ceata cu halogen si lumini de zi (DRL) cu LED

  • inchidere centralizata cu actionare de pe cheie

  • volan reglabil pe inaltime si in profunzime

  • volan si schimbator de viteze imbracate in piele

  • oglinzi reglabile electric si incalzite

  • senzor de ploaie

  • oglinda centrala heliomata

  • suport pentru doua pahare in fata

  • suport pentru ochelari

  • lumina ambientala si lumina acces la picioare

  • cotiera centrala pentru locurile din fata

  • cotiera integrata in spatarul banchetei spate

  • podea portbagaj cu inaltime variabila

  • covorase din velur fata/spate

  • grila radiator neagra-lucioasa cu insertii cromate

  • insertii laterale cromate

  • servodirectie asistata electric (EPAS)

  • pachet Titanium: geamuri spate fumurii, aer conditionat automat, senzori de lumina si ploaie, Follow Me Home, oglinda centrala heliomata, radio CD Sony cu 8 incinte acustice si afisaj TFT de 4,2 inch, comenzi audio pe volan, conectivitate Bluetooth, USB, asistent digital personal SYNC cu functie de apelare automata la 112 in caz de accident, sistem franare automata in caz de accident iminent Active City Stop, acces fara cheie, senzori de parcare fata/spate, parbriz incalzit, oglinzi pliabile electric (2.300 euro pret cu TVA pachet)

  • cutie de viteze manuala cu 5 trepte

Dotari optionale (pret cu TVA inclusa)
  • jante 17 inch (250 euro)

  • plafon panoramic (700 euro)

(valoare optionale )

Garantie pana la 2 ani generala, pana la 12 ani anticoroziune
Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP

5 stele din 5 posibile

Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor

92% / 84% / 67%

Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta

71%

Pret fara TVA al modelului testat

~ 14.677 euro

Pret cu TVA de 24% inclusapentru modelul testat

~ 18.200 euro

1 comentariu

Dan 4 ianuarie 2014 - 16:59

Domnilor… Este bine sa vorbesti doar in cunostinta de cauza.
Eu am B-Max. Sunt printre cei care s-au riscat anul trecut sa faca o astfel de investitie. (am si motive personale, avem o persoana cu handicap in familie). S-a dovedit super din toate punctele de vedere.
Una este sa vezi/incerci o ora doua o masina si alta este sa mergi zi de zi timp de un an. Eu sunt sofer profesionist si am ff km facuti pana acum cu diverse masini.
O sa-mi rezerv dreptul de a comenta spusele voastre: Nu exista comparatie intre cele doua, pe nici un plan.
am B-MAX de 1,4 16V. model TREND plus. Are toate dotarile mai putin Star/Stop (pt ca nu-l suport), si fara camerele pentru parcarea asistata. Dupa un an am ajuns la concluzia ca isi merita banii.. 14.500
– Consum: 7,5 l/100 in oras; 5,5 l/exterior, chiar si la viteze de 120 si cu 4 persoane in masina (cam 80kg fiecare plus bagaje)
– Este foarte stabila in curbe, cu toate ca nu ai crede.
– Are in comparatie cu Lodgy (am la firma una din asta) avantajul ca se deschit usile pe ambele parti.
Oare careva dintre voi au incercat sa vada cat costa un Lodgy in realitate: Cu toate optiunileajunge tot cam pe acolo. Daca nu credeti mergeti la reprezentanta si cereti Lodgy. Si o sa fiti surprinsi.

Reply

Lasa un comentariu