Renault urmeaza sa anunte la inceput de 2013 ca la uzina de la Chennai, in India, va produce in colaborare cu Nissan o masina de 5.000 de euro care se va vinde din 2014, scrie publicatia franceza La Tribune, citand surse apropiate proiectului. Francezii lucreaza in continuare si la o masina mult mai eiftina, tot in India, insa inginerii nu au gasit solutii pentru ca vehiculul sa fie complet sigur.
La Tribune scrie ca Renault va anunta oficial intentia de a scoate in India un model care sa coste in jur de 5.000 de euro, pe o piata unde masinile sunt mult mai ieftine decat in Europa, insa unde si nivelul de siguranta este mai scazut.
Francezii scriu ca pentru moment nu exista niciun plan ca proiectul sa fie derulat si in Romania sau Maroc, ci este gandit pentru India si, probabil in viitor, pentru America de Sud. Masina ar urma sa fie lansata la final de 2014 si sa concureze cu popularele modele Maruti care se vand foarte bine in India.
In acest moment nu sunt planuri ca masina indiana de 5.000 de euro sa fie adusa in Europa unde Renault vinde bine gama Dacia care ii aduce o marja de profit mai mare decat marca Renault. Noul Logan costa de la 6.690 euro in Romania, iar variantele cu maxime dotari trec de 11.000 euro. In Europa de Vest Logan costa de la 7.700 euro.
Publicatia franceza mai scrie ca Renault continua lucrul la o masina ultra low cost care sa fie produsa tot in India si care sa fie vanduta incepand cu 3.000 de euro, urmand sa fie rivala pentru Tata Nano. Totusi, acest model lansat cu mare optimism acum cativa ani s-a vandut mult mai slab din cauza faptului ca au izbucnit mai multe incendii, semn ca cei de la Tata Motors nu au rezolvat toate problemele tehnice.
Pentru a nu avea necazuri similare, cei de la Renault cauta in continuare cu inginerii solutii pentru ca masina sa fie sigura. Aceste solutii nu au fost gasite inca in totalitate, insa masina ar putea fi lansata pana in 2016.
Gama Entry (Logan, Sandero, Duster, Lodgy si Dokker) aduce profituri importante grupului, iar anul acesta se vor vinde aproape un milion din aceste vehicule pe plan mondial, din care peste 60% sub sigla Renault si restul sub sigla Dacia.