Noile modele Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway au fost lansate oficial in Romania marti seara, 13 noiembrie, prilej cu care vicepresedintele Dacia Constantin Stroe a confirmat lansarea a doua noi modele in 2013, un break si un pick-up, iar presedintele Romaniei, Traian Basescu, prezent si el la eveniment, a dat asigurari ca Grupul Renault nu-si va reduce prezenta in Romania si ca uzina din Maroc este un mijloc prin care Dacia cucereste Africa. In plus, seful statului a precizat ca nu-si va cumpara unul dintre cele trei noi modele Dacia deoarece are deja un Duster si un Ford B-Max.
„Uzina Dacia de la Mioveni fabrica cinci modele. Cele trei pe care le-ati vazut aici, deci berlina Logan 2, Sandero (2 – n.r.) si Sandero Stepway (2 – n.r.), Duster si o sa mai fabricam ceva. (…) Alte tipuri constructive vor fi adaugate anul viitor”, a declarat Stroe pentru 0-100.ro.
click pe numele modelului pentru poze: Sandero / Logan / Sandero Stepway
El a confirmat ca noul Renault Symbol este produs tot la Mioveni, fiind al cincilea model produs in prezent la Mioveni, dar cu un grad de integrare locala a componentelor mai mic decat in cazul Logan: „Gradul de integrare al Symbol-ului nou nu este la nivelul Logan-ului. Symbol apartine altei familii, numai ca acum avem o platforma comuna la ambele masini”.
Intrebat la ce alte tipuri constructive se refera pentru 2013, pe langa cele cinci care se produc in prezent, Stroe a explicat: „Berlina (Logan – n.r.) si cele doua Sandero nu vor fi singure pe lume. (…) O spun pe aia dreapta. Va urma un break si o camioneta”.
Oficialul Dacia a spus ca acea camioneta la care se refera, un nou pick-up, va avea ca punct de pornire noul Logan, nu Duster.
Pentru 2013 tinta de productie este de peste 300.000 unitati, un nivel similar cu cel din ultimii ani.
Intrebat daca noul break va fi unul clasic, cu cinci locuri, pentru a nu concura cu „Lodgy de Maroc”, Stroe a precizat: „La strategia de produs se tine seama de ce se fabrica si in Maroc”.
In ceea ce priveste vanzarile pe piata locala, Stroe a spus ca Duster va fi cel mai bine vandut model, urmat de Logan.
„Duster pe primul loc, apoi berlina (Logan – n.r.). Logan merge pe o piata inertiala. Daca s-a vandut bine Logan vechi pana acum, dar unul nou”, a spus Stroe.
Pe larg despre noul Logan poti citi AICI, iar despre noul Sandero AICI.
Presedintele Romaniei, Traian Basescu, venit si el la evenimentul de lansare, a dat asigurari ca Renault nu pleaca din Romania si ca uzina din Maroc este un mijloc prin care Dacia poate sa cucereasca Africa. El a multumit, in discursul sau, fostului director general al Dacia, Constantin Stroe, ca „nu a fost un director care a vrut sa tina fabrica Dacia pentru el”.
Iata mai jos principalele declaratii ale presedintelui:
- Industria automobilului ne prilejuieste tuturor ocazia sa constatam ca putem. N-o fi chiar „yes, we can”, din Statele Unite, dar este „da, putem”, romaneste. Si ma bucur in primava, sub o prelata si extrem de discret vedeam macheta urmatorului Sandero, iar astazi este deja o masina care poate pleca pe sosea.
- Sunt unul dintre ministii care a semnat privatizarea Dacia Pitesti si astazi avem o Dacia competitiva, o Dacia superba.
- Imi aduc aminte angajamentele din acea vreme ale Renault. Spuneau „vom investi 400 de milioane de euro”. Astazi au depasit doua miliarde de euro investitiile Renault.
- Mai mult decat atat, masina pe care o vedem prezentata in aceasta seara este o masina care este produsa in proportie de 80% in Romania. Cea mai mare parte a componentelor sunt produse intr-o industrie orizontala generata de Renault.
- Inainte sa plec am vazut un comentariu al agentiei Bloomberg despre Dacia. Despre noua Dacia. Era apreciata ca fiind masina oamenilor de afaceri si – aici e pe partea de orgoliu, dar nu pot sa nu o spun – plasa de siguranta a Grupului Renault.
- Acest lucru a fost posibil pentru ca partenerii nostri francezi au fost onesti cu Romania, au fost onesti cu uzina de la Pitesti, au fost onesti cu sutele de mii de oameni care si-au gasit de lucru in uzina de la Mioveni sau in industria orizontala. Si, un lucru foarte important, Renault a fost onest cu inteligenta romaneasca. A creat centrul de cercetare de la Titu, un centru in care inginerii romani, inginerii valorosi, si-au gasit un loc de exprimare, iar exprimarea lor o vedem astazi in fata noastra.
- Tuturor acelora care au gandit proiectul Dacia, tuturor acelora care realizeaza masina Dacia, muncitorilor din uzine, inginerilor, si partenerilor nostri Renault eu nu pot decat sa le multumesc si sa le doresc sa-si atinga un obiectiv previzibil, Dacia sa devina masina Africii. Este o explozie in vanzarile in Africa. As vrea sa le spun celor care la televizor spune uneori ca Renault pleaca din Romania, as vrea sa le spun ca se inseala, dar prestigiul si competitivitatea masinii a facut ca si in Maroc sa se creeze o linie de asamblare, care in cea mai mare parte primeste piese fabricate in Romania.
- Doresc succes noului model. Imi pare rau, deja am doua masini cumparate, una de la Dacia si una de la Ford, n-as mai putea sa cumpar si acest Sandero rosu, dar doresc primului cumparator de Dacia mult noroc si tuturor romanilor care se gandesc sa-si cumpere o masina le recomand cu caldura sa cumpere o masina Dacia pentru ca nu vor gasi pe o masina second hand cumparata din alta parte tehnologia, motorul pe care il gasesc pe o Dacia care se produce astazi la Mioveni.
0-100.ro a publicat recent un test drive tip prima impresie cu noile Sandero, Logan si Sandero Stepway. Poti reciti articolul complet AICI sau urmari doar varianta video (mai scurta) mai jos.