Acasa Anvelope STUDIU: Tinerii soferi sunt interesati mai mult de siguranta anvelopelor decat de consumul de carburant generat de acestea

STUDIU: Tinerii soferi sunt interesati mai mult de siguranta anvelopelor decat de consumul de carburant generat de acestea

de Adrian Mitrea

Anvelopa Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 etichetata (sursa - Goodyear)

Tinerii conducatori auto pun siguranta pe primul loc atunci cand vine vorba de anvelope, inaintea consumului de carburant generat de frecarea acestora cu asfaltul si inaintea zgomotului produs la rulare, reiese dintr-un studiu IPSOS, realizat in 15 tari europene si Africa de Sud, la comanda producatorului de anvelope Goodyear.

Studiul realizat de Goodyear in 2012 cu privire la siguranta rutiera, care a investigat comportamentul a 6.500 de conducatori auto tineri cu varsta sub 25 de ani pe 16 piete (15 tari europene si Africa de Sud), a scos la iveala perspective interesante in ceea ce-i priveste pe conducatorii auto tineri si incepatorii din traficul rutier.

Cand au fost intrebati despre caracteristicile pe care le cauta atunci cand cumpara anvelope, criteriile privind diferitele performante ale unei anvelope privind siguranta au iesit la suprafata. Tinerii conducatori auto au fost cel mai mult interesati de modul in care anvelopele au rezistat la conducerea pe carosabil umed (84%), aderenta la viraje (84%), franarea pe carosabil umed (84%), conducerea pe carosabil uscat (83%) si franarea pe carosabil uscat (82%).

Criteriile considerate mai putin importante au fost cele privind eficienta consumului de carburant (79%), nivelul zgomotului interior (68%) si cel al zgomotului exterior (56%).

Studiul vine in contextul in care de la 1 noiembrie 2012 consumatorii vad pe anvelopele pentru camioane usoare si autoturisme puse la vanzare in lantul de comercianti din toate cele 27 de tari din Uniunea Europeana o eticheta standardizata. Toate pneurile pentru masini, camioane usoare si grele produse incepand cu luna iulie 2012 trebuie sa fie de acum vandute cu informatii care sa cuprinda trei indicatori cheie ai performantei unei anvelope: rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior (foto sus – n.r.).

Noile etichete estimeaza clar distanta de franare a anvelopelor pe carosabil umed, utilizand un sistem de clasificare de la A la F, A reprezentand cea mai buna clasa si F cea mai joasa clasa (foto sus – n.r.).

Mai multe informatii despre etichetarea anvelopelor poti citi AICI.

Studiul a fost realizat de IPSOS in numele Goodyear EMEA pentru a intelege mai bine constientizarea, opiniile si practicile privind siguranta rutiera in randul tinerilor conducatori auto si al incepatorilor. In total au fost intervievati 6.400 de respondenti cu 400 de interviuri pe tara in urmatoarele state: Austria, Belgia, Republica Ceha, Danemarca, Franta, Germania, Italia, tarile de Jos, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elvetia, Africa de Sud, Turcia si Marea Britanie.

Au fost in total 20 de intrebari care au acoperit cinci teme: educatia in trafic, comportamentul pe sosea, accentul pus pe stilul de viata si pe societate, pregatirea sezoniera si, mai ales, pentru iarna.

Cercetarea de teren s-a desfasurat in perioada 23 iulie-17 august 2012. Interviurile au fost realizate online in limba locala a fiecarei tari. Respondentii au trebuit: sa aiba permis de conducere valabil, sa aiba peste 18 ani si sa fie conducatori auto activi.

Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 71.000 de angajati si isi fabrica produsele in 53 de unitati de productie din 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg, dezvolta produse si servicii de ultima generatie.

Goodyear are o experienta de 111 ani in dezvoltarea de anvelope. Goodyear este unul dintre marii producatori de anvelope mondiali care a sustinut ideea unei etichete europene pentru anvelope prin care sa le fie mai usor consumatorilor sa aprecieze performanta anvelopelor dintr-o perspectiva a mediului inconjurator si a sigurantei. Goodyear a sprijinit introducerea obligatorie a sistemului de monitorizare a presiunii in anvelope (un sistem electronic proiectat pentru a monitoriza presiunea aerului din interiorul unei anvelope) in toate autoturismele noi incepand cu anul 2012 si in toate masinile incepand cu 2014.

De asemenea, Goodyear sprijina ideea de a determina statele membre UE sa introduca o lege privind obligativitatea anvelopelor de iarna pentru a imbunatati siguranta rutiera in conditii de iarna. Goodyear se angajeaza, alaturi de partile interesate, sa demonstreze importanta sigurantei rutiere.

Lasa un comentariu