Acasa Ford Ford Romania mascheaza reduceri de pana la 1.500 euro din pretul lui B-Max, in pachete speciale de optiuni

Ford Romania mascheaza reduceri de pana la 1.500 euro din pretul lui B-Max, in pachete speciale de optiuni

de Vlad Barza

Ford B-Max (sursa - Ford)

Ford Romania incepe livrarile modelului B-Max si chiar daca pretul de baza din lista a ramas 13.400 euro cu TVA, preturile efective ale masinii si cele pe care Ford incepe sa le comunice tot mai agresiv sunt mai mici cu 700-1.500 euro, in functie de versiune. Recunoaste Ford Romania astfel ca preturile lui B-Max sunt prea mari si corecteaza acest lucru prin discounturi? Probabil ca nu, fiindca oficialii companiei spun ca nu este vorba de reduceri de pret, ci de pachete de optiuni oferite gratuit. Ford estimeaza ca va livra 300 de masini B-Max in Romania in acest an, iar pentru 2013 tinta este de 1.000 unitati.

Ford comunica in prezent in spot-urile publicitare pentru B-Max doar pretul de 10.000 euro, TVA inclus, suma fiind insa valabila doar pentru cei care vin cu trei tichete Rabla, program care oricum se apropie de final, iar in acest an nu a avut eficienta din trecut.

Chiar si fara tichete Rabla, pretul de pornire pentru monovolumul fabricat in Oltenia este de 12.700 euro, desi pretul de lista este cu 700 euro mai mare. Zoltan Brassai, seful Ford Romania, spune ca diferenta nu reprezinta nici discount si nici o ieftinire a masinii, ci reprezinta pur si simplu o strategie de marketing ce prevede oferirea gratuita a unor pachete de optiuni care altfel ar fi costat intre 700 si 1.500 de euro.

Astfel, pachetul City oferit gratuit in oferta valabila pana al final de an ar fi costat circa 700 euro si contine aer conditionat manual, Radio-CD/MP3, sase difuzoare, comenzi audio pe volan si priza USB.

La gradul de echipare Trend este oferit un pachet de optiuni care ar fi costat 750 euro si contine aer conditionat, Radio CD cu sistemul SYNC, oglinzi electrice incalzite si senzori de parcare. La versiunea cu maxime dotari, Titanium, pachetul este de 1.500 euro si contine dotari precum SYNC, keyless entry, parbriz incalzit, SYNC si geamuri spate fumurii.

Aceste pachete de optiuni gratuite nu reprezinta un discount si nici o ieftinire, spun cei de la Ford. De ce? Pentru ca recunoasterea unui discount ar duce la erodarea valorii de revanzare a masinii.

Asadar, preturile de lista raman cele anuntate la lansarea oficiala din vara, ele pornind de la 13.400 euro cu TVA. Click AICI pentru a descarca documentul .pdf.

Totusi, spune seful Ford Romania, pretul de lista nu conteaza, fiindca niciun producator de volum nu vinde in functie de preturile de lista, sustine Zoltan Brassai: „Totdeanua sunt campanii, insa nimeni, in afara de Bugatti si Porsche probabil, nu poate sa spuna de la inceput ca, uite, asta este lista de preturi si lista de tranzactii este aceeasi cu lista de preturi. Eu cred ca la producatorii de volum totdeauna exista niste pachete deosebite, unii le numesc pachete de lansare, altii le numesc de prelansare, dar nu exista sa incepi sa vinzi la lista de preturi”.

Inca de la anuntarea preturilor B-Max in tara, in vara, au existat multiple comentarii cum ca masina este prea scumpa, mai ales ca a existat mereu tendinta de a compara masinile Ford cu cele ale producatorului autohton Dacia, care sunt mai ieftine cu cateva mii de euro. Oficialii Ford au spus inca de atunci ca B-Max nu este un model scump daca se tine cont de tehnologia cu care vine, un element care a scumpit masina semnificativ fiind lipsa unui montant B fix.

B-Max vine cu trei versiuni de motorizare pe benzina (Duratec 1.4i de 90 CP, EcoBoost 1.0 de 100 CP si EcoBoost 1.0 Start & Stop 120 CP) si doua diesel (Duratorq 1.5 TDCi 75 CP si Duratorq 1.6 TDCi 95 CP).

Zoltan Brassai spune ca e de asteptat ca motoarele pe benzina sa reprezinte 70% din vanzarile din tara, iar dieselul restul, iar variantele cel mai des alese vor fi, in masura apropiata ca volum, cele doua EcoBoost pe benzina.

Fabrica Ford produce 500 de masini B-Max/zi, iar 95% dintre ele merg la export, principalele destinatii fiind Germania, Marea Britanie, Franta, Italia si Spania. Pentru Romania asteptarile sunt de 300 masini livrate anul acesta si 1.000 de masini in 2013.

In spoturile pentru a promova B-Max, actorul principal este cantaretul si compozitorul Marius Moga.

Lasa un comentariu