Divizia financiara a PSA Peugeot-Citroen este foarte aproape de primirea unor garantii in jurul a cinci-sapte miliarde euro de la statul francez, intr-o miscare care reprezinta cea mai consistenta interventie a statului in industria auto franceza din 2009 incoace. Totusi, reprezentantii landului german Saxonia Inferioara spun ca nu aceasta este solutia si vor apela la CE pentru mediere si analiza.
PSA Peugeot Citroen este aproape de o intelegere cu autoritatile franceze care sunt pe cale de a aproba garantii financiare cuprinse intre 5 si 7 miliarde euro pentru divizia financiara Banque PSA Finance. Grupul auto are mari probleme cu banii si a cautat solutii pentru a le rezolva.
In schimbul acestor garantii, PSA va accepta o mai mare influenta a Guvernului in luarea deciziilor in grup si va primi in board-ul PSA atat un reprezentant al guvernului, cat si unul al muncitorilor.
Daca garantiile vor fi acordate vom vorbi de cea mai consistenta interventie a guvernului francez in industria auto din 2009 incoace, acum trei ani Peugeot-Citroen primind imprumuturi de sase miliarde euro cu dobanda scazuta pentru a depasi cu bine criza lichiditatilor.
Totusi, garantiile pe care Parisul ar fi gata sa le ofere au suparat oficiali din Germania, dovada fiind ca David McAllister, premier al landului german Saxonia Inferioara se opune unei astfel de idei despre care spune ca nu rezolva nimic. Oficialul, care este si in board-ul de conducere al Volkswagen, spune ca in niciun caz ajutoarele de la stat nu pot rezolva criza din industria auto si adauga ca Saxonia Inferioara va cere ca CE sa analizeze in detaliu situatia.
Chiar daca guvernul francez va acorda aceste garantii, tot nu este clar daca va reusi sa reduca numarul de oameni la care PSA va renunta. Arnaud Montebourg, ministrul de stanga al industriei a declarat recent ca ar vrea ca numarul de concedieri sa scada macar cu 100, planurile fiind sa se renunte la 6.100 de persoane.
Trebuie spus ca statul francez este actionar la Renault, insa nu si la Peugeot-Citroen. Garantiile s-ar duce insa catre divizia Banque PSA care finanteaza dealeri ai celor doua marci, dar si achizitia de masini.
Relatia dintre PSA si guvernul francez este tensionata, un raport prezentat in septembrie fiind extrem de critic la adresa modului in care grupul auto a gestionat perioada dificila care a afectat mult mai putin alte companii rivale.