Acasa Industrie Povestea uneia dintre cele mai mari rechemari din industria auto – Cazul Toyota si cele 7,4 milioane de masini

Povestea uneia dintre cele mai mari rechemari din industria auto – Cazul Toyota si cele 7,4 milioane de masini

de Vlad Barza

Toyota RAV4 (sursa - Toyota)

Toyota a primit inca de acum patru ani plangeri legate de problema care a dus la anuntarea rechemarii a 7,4 milioane de masini pe plan mondial, de vina fiind un furnizor care a schimbat procesul de prodcutie, se arata in documentele inaintate de producator autoritatilor din SUA. In toamna lui 2008 au existat sesizari legate de faptul ca dupa inchiderea sau deschiderea geamurilor electrice se simtea un miros ciudat, iar ancheta interna a dus catre un furnizor cu fabrici in SUA si Asia.

Toyota a initiat miercuri o rechemare masiva pe plan mondial pentru 7,4 milioane de masini la care defectiuni la sistemul electric de actionare a geamurilor ar putea duce la un incendiu. Primele sesizari au venit insa in 2008 cand unii soferi s-au plans ca se simte un miros ciudat dupa actionarea geamurilor si ca zona din jurul comutatoarelor se incinge.

Documentele inaintate de Toyota catre organizatia americana de siguranta traficului NHTSA arata ca problema tine de un furnizor japonez numit Tokai Rika Co care propduce componenta in Japonia, SUA, China si Thailanda.

In acel moment Toyota a luat legatura cu furnizorul pentru a examina situatia, insa cauza problemei nu a putut fi gasita. In primavara lui 2010 au aparut noi plangeri, de data asta si cazuri in care a iesit fum din zona butoanelor cu care sunt controlate geamurile.

Toyota a deschis o ancheta interna si s-a ajuns la concluzia ca este vorba de faptul ca se aplica un anumit tip de lubrifiant de butoane astfel incat acestea sa nu para lipicioase la atingere, iar acel lubrifiant putea intra in sistemul electric, existand si un pericol (redus) de incendiu.

Documentele arata ca furnizorul a schimbat de mai multe ori modul in care acea substanta este aplicata, iar in mai 2012 dupa ce ancheta s-a terminat, Toyota a decis ca nu este nevoie de un recall, spunand ca problemele semnalate sunt cauzate de factori externi.

Totusi, documentele arata ca dupa consultarea cu autoritatea NHTSA Toyota a decis pe 4 octombrie ca va face recall, iar scrisorile vor ajunge la proprietarii masinilor vizate inca din aceasta luna. Autoritatea NHTSA este foarte severa si in destule cazuri a impus constructorilor auto sa faca recall, chiar daca acestia nu considerau ca problemele sunt periculoase.

Lasa un comentariu