Acasa Dacia Carlos Tavares, director operational Renault: Este foarte probabil ca noul Logan sa fie produs si in Maroc

Carlos Tavares, director operational Renault: Este foarte probabil ca noul Logan sa fie produs si in Maroc

de Vlad Barza

Dacia Logan 2 (sursa - HotNews)
Dacia Logan 2 (sursa - HotNews)

Noua generatie Logan lansata joi la salonul auto de la Paris are mari sanse sa fie produsa si in Maroc unde Renault are doua sit-uri de productie, a spus Carlos Tavares, al doilea om in ierarhia companiei. Dacia a lansat si noua generatie Sandero, confirmand ca masina va fi produsa din a doua parte a lui 2013 si la noua uzina din Tanger unde acum sunt fabricate trei modele ale marcii.

„Este foarte probabil sa producem noul Logan in Maroc fiindca acolo avem doua sit-uri industriale: unul la Tanger si unul la Casablanca si avem o cota de 40% in aceasta piata, astfel ca trebuie sa ne asiguram ca o pastram. Pentru a face asta vom veni cu modele adaptate, iar Loganul in trei volume noi consideram ca e un model adaptat acelei piete.”, a spus intr-o discutie cu presa, Carlos Tavares, director operational al Renault.

Anul trecut s-au vandut peste 20.000 de masini Dacia in Maroc unde Renault produce de cativa ani Logan si Sandero la o uzina din Casablanca unde capacitatea este de circa 40.000 unitati, insa la inceput de an a deschis uzina din Tanger. Aceasta fabrica acum Lodgy, Dokker si Dokker VAN, productia estimata pentru 2012 este de cateva zeci de mii de masini, insa in cativa ani s-ar putea ajunge si la 400.000 unitati, daca piata o cere.

In concordanta cu strategia din Maroc, Dacia scoate trei modele din productie la Mioveni (Pick-up, deja scos, MCV si VAN in urmatoarele luni) si ramane cu trei (Logan, Sandero si Duster), in timp ce in Maroc sunt deja trei modele in productie (Lodgy, Dokker si Dokker VAN)

click pentru galeria foto cu standul Dacia de la Paris

Intrebat cand se va ajunge din nou la sase modele la Mioveni, Christophe Kugler, seful regiunii Euromed la Renault, a tinut sa precizeze ca din ratiuni de ordin industrial este cel mai bine ca pe o singura linie de fabricatie sa fie realizate maxim sase modele diferite  fiindca acesta este maximul de complexitate acceptat.

Tocmai de aceea, pentru ca acest maxim a fost atins, era nevoie de uzina de la Tanger care are si avantajul ca este aproape de pietele unde se vand masinile. El a tinut sa linisteasca publicul roman in legatura cu ingrijorarea starnita de dezvoltarea uzinei din Tanger. „Cel mai rau scenariu pe care ni l-am fi putut imagina ar fi fost sa existe o mica uzina Dacia in Romania care sa produca doar pentru piata locala”, spune seful regiunii Euromed care adauga ca rezultatele foarte bune de vanzari au facut sa fie nevoie de capacitati aditionale si de instalarea in Africa. „Uzina din Pitesti va continua sa produca la capacitate maxima”, explica el.

Si Carlos Tavares a explicat de ce este important ca o companie auto sa produca foarte aproape de pietele unde vinde si a enumerat trei factori: apropierea de furnizori, cursul de schimb si barierele vamale. „Intai e vorba de logistica pentru ca daca avem costuri mari de logistica in spate, atunci pretul final va fi mai mare. Apoi avem variatiile cursului de schimb, daca incasarile le facem intr-o moneda, iar noi cheltuim in alta moneda s-ar putea sa avem pierderi. Al treilea element tine de barierele vamale”, explica el.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre