Acasa Curiozitati Volvo spune ca aproape jumatate dintre respondentii la studii vor ca masinile sa se conduca singure

Volvo spune ca aproape jumatate dintre respondentii la studii vor ca masinile sa se conduca singure

de Adrian Mitrea

(sursa - Volvo)

Volvo, companie auto suedeza care militeaza pentru introducerea in fabricatia de serie tehnologii ce permit masinilor sa se conduca singure, spune ca aproape jumatate dintre respondentii la studii specifice au declarat ca vor autovehicule autonome.

Volvo noteaza, fara sa intre in detalii, ca aproape jumatate dintre respondentii la un studiu realizat de Accenture in 2011 au spus ca s-ar simti mai confortabil daca masina lor ar fi capabila sa se conduca singura. Compania auto suedeza mai invoca si un studiu J.D. Power realizat in 2012, in urma caruia a reiesit ca aproape 50% dintre respondentii cu varste intre 18 si 37 de ani ar cumpara un autovehicul autonom.

In urma unui eveniment din 2011 in care mai multi clienti de automobile premium au fost invitati de Volvo pe o pista de incercare, compania auto spune ca a primit reactii de genul: „Un suport perfect pentru condusul pe Autobahn. Daca ceva ma va incuraja sa trimit mesaje text din masina, aceasta este tehnologia”.

Volvo spune ca, in general, clientela tanara vrea masini capabile sa se conduca singure pentru a nu se mai expune pericolelor atunci cand trimit sms-uri sau stau pe Facebook in masina. Un articol interesant despre masinile autonome poti citi AICI. Volvo nu este singura companie care sprijina intensiv masinile autonome, ci si Google.

Volvo a facut in primavara anului 2012, in premiera pe drumurile publice, teste cu tehnologia „trenurilor de masini” (road trains) care va permite unui convoi de vehicule sa mearga la viteza mare cu doar un singur sofer, in masina din deschiderea coloanei. Pe o autostrada de langa Barcelona patru vehicule au mers automat in spatele unei masini din fruntea convoiului, distanta intre vehicule a fost de sase metri, iar viteza medie de circa 85 km/h.

Proiectul trenurilor de masini, denumit SARTRE (SAfe Road TRains for the Environment), a demarat in 2009 si e sustinut de patru tari UE si de sapte companii. Sustinatorii proiectului spun ca un mare avantaj va consta in imbunatatirea sigurantei pe sosele din moment ce 80% dintre accidente se petrec din cauza erorilor umane, dar un alt plus va tine si de reducerea consumului de combustibil cu circa 20% fiindca rezistenta la inaintare se va reduce datorita calatoriei in pluton.

Lasa un comentariu