Daca te-ai intrebat vreodata cum arata bucuria, BMW Seria 6 Gran Coupe poate fi una dintre reprezentarile sale fizice. Aceasta masina iti ofera ocazia sa contempli, sa atingi si sa simti la superlativ – daca stii sa o configurezi si sa o savurezi. In alta ordine de idei, Mercedes-Benz CLS si Audi A7 Sportback nu mai sunt singurele tale alternative daca vrei o limuzina premium mare, cu aspect de coupe. Dar a reusit oare BMW sa faca cea mai buna masina dintre cele trei?
Concept
La opt ani de cand Mercedes-Benz a (re)inventat segmentul coupe-urilor cu patru portiere, prin intermediul primului CLS, BMW a resit sa dea o replica abia dupa 7-8 ani. Pentru a crea Seria 6 Gran Coupe, BMW a pornit de la o baza foarte solida si apreciata: modelele Seria 6 Coupe si Seria 6 Cabriolet.
A iesit ce poti vedea in acest test drive, iar configuratia masinii pentru presa este ametitoare. Asa a fost prezentat Seria 6 Gran Coupe la Salonul Auto de la Geneva in martie 2012 si exact asa arata si pe strada si in toate testele pe care le poti citi despre ea, fie ca sunt publicate de reviste din Germania sau SUA. Este un model de configurare special creat pentru pune in evidenta adevarata personalitate a acestui automobil.
Design
Combinatia de alb cu maro inchis, precum si intre piele si alcantara, creaza un spectacol vizual si tactil cum rar am mai intalnit intr-o masina. Fara indoiala interiorul acestui BMW Seria 6 Gran Coupe este cel mai spectaculos pe care l-ai vazut pana acum pe 0-100.ro. Si slava Domnului, avem pe sit teste cu peste 100 de masini pana acum.
Intregul habitaclu – pornind de la scaune si mergand pana la volanul BMW Individual cu insertie alba – este facut in asa fel incat sa te simti ca intr-o salupa de lux. Marele sau minus este ca are prea multe butoane si comenzi identice cu cele de la Seria 5 si Seria 7, iar cu tapiterii mai putin spectaculoase interiorul poate cadea prea usor in banal.
Tehnologie, confort si dotari
Seria 6 Gran Coupe beneficiaza de toata experienta tehnologica BMW si, teoretic, nu-ti poate lipsi nimic, atata timp cat platesti. Faruri integrale cu LED, Head-Up Display si Adaptive Drive sunt doar cateva dintre elementele de top de pe acest model.
Punctele forte ale acestui BMW sunt, fara indoiala, posibilitatile foarte variate si exclusiviste de personalizare. Multe optionale pe care le poti pune pe acest model lipsesc cu desavarsire de la concurentii sai, CLS si A7. Cea mai scumpa vopsea de pe CLS costa 2.000 euro, iar pe A7 vreo 3.200 euro. Asadar, daca vrei sa-ti afisezi potenta financiara, BMW iti acorda posibilitatea sa cheltui de 3-4 ori mai mult doar pe vopsea. Da, 8.544 euro cu TVA costa vopseaua de pe Seria 6 Gran Coupe din test. Este cel mai scump optional din lunga lista pentru acest model.
Si fiindca tot am adus vorba despre optionale unice BMW, unul dintre ele este si sistemul Head-Up Display, care proiecteaza pe parbriz informatii esentiale pentru sofer. Acum este chiar color, si pe langa viteza iti afiseaza informatii de la tempomat (cruise control) si instructiuni de la sistemul de navigatie. Iar harta redata pe afisajul central are chiar forme de relief si cladiri 3D, inclusiv in Romania.
O dotare care merita fara indoiala toti banii, regasita insa si la CLS si A7, este instalatia audio Bang & Olufsen, de 5.158 euro cu TVA. Tot atat costa si la Mercedes-Benz, iar la Audi este cu vreo 1.500 euro mai scumpa.
Acest sistem audio iti ofera multiple optiuni de reglaj si schimba radical tot ce stiai despre sistemele audio din masini. Poti din nou sa asculti muzica preferata, pentru ca oricum va suna altfel decat stiai!
Scaunele fata sunt incalzite si ventitale, insa cele din spate nu au niciun fel de reglaje, nici macar pentru tetiere. Si nu e vorba doar de versiunea din test, ci de toate modelele Seria 6 Gran Coupe. Nu exista optiuni pentru locurile din spate, in afara de incalzire. In cazul pasagerilor din fata, poate fi reglata individual distributia caldurii intre sezut si spate, in functie de preferinte. Pentru ca si pasagerii din spate sa se bucure de confort climatic similar, poate fi comadata optional o instalatie de climatizare automata pe patru zone (854 euro cu TVA), dar ea nu se regaseste pe masina din test.
Sigur ca exista si minusuri penibile cum ar fi lipsa inchiderii electrice pentru portbagaj, mai ales in contextul in care efectiv trebuie sa te lupti cu capacul pentru a-l putea inchide. Arcurile si amorizoarele de la portbagaj sunt prea tari.
Nici macar de dragul interiorului spectaculos BMW nu a pus alta plafoniera in Seria 6 Gran Coupe. Este aceeasi regasita pe majoritatea modelelor BMW, cu un aspect ieftin, becuri expuse si lumina galbuie. Dupa cum arata, ai putea jura ca este una dintre cele mai ieftine plafoniere de pe piata.
Insertiile albe de pe bord si in zona schimbatorului nu sunt din marmura, cum gresit au observat baietii de la spalatorie, ci dintr-un furnir care mai degraba iti lasa impresia de plastic decat de lemn.
Pe sosea
La concurentii lui Seria 6 Gran Coupe nu vei gasi nici sportivitatea atat de bine aliniata cu confortul.
Se pare ca doar BMW stie sa duca aproape de perfectiune acest mix aparent imposibil de realizat. Desi aceasta masina cantareste peste 1,8 tone, e incredibil de agila si precisa.
O contributie deosebita o are sistemul optional Adaptive Drive (optional, 4.137 euro cu TVA) si sistemul standard prin intermediul caruia poti alege intre mai multe setari pentru suspensii, directie si transmisie, de la Eco Pro, la Sport+ (numit Driving Experience Control, cu buton dedicat langa schimbatorul de viteze – n.r.). Adaptive Drive este responsabil si pentru ruliul extrem de redus pe viraje sau la schimbarea brusca a directiei.
Motorul e o adevarata uzina. Are o capacitate de 3 litri si este supraalimentat cu doua turbine. Dezvolta 313 Cai Putere (CP) si trimite Seria 6 Gran Coupe in doar 5,4 secunde pana la 100 km/h.
Concurenti
In afara de Mercedes-Benz si Audi, ceilalti producatori auto nu misca in acest segment. Si ma refer aici la Infiniti si Lexus. Daca BMW Seria 6 Gran Coupe nu este preferatul tau, atunci singurele alternative raman CLS si A7 Sportback.
Concluzii
In concluzie, acest BMW e o masina sportiva, rafinata si care iti da ocazia sa te bucuri de tot ce exista mai bun in industria auto in acest moment. Bavarezii au reusit sa creeze un rival foarte bun pentru CLS si A7, cu performante dinamice de neegalat, insa o alegere intre cele trei tine doar de gust. BMW Seria 6 Gran Coupe costa de la 83.500 euro cu TVA in sus, iar o versiune identica cu cea din test are un pret de 126.000 de euro cu TVA.