Volkswagen va lua pentru un timp o pauza de la cumpararea de noi brand-uri auto fiindca cele 12 detinute sunt suficente si trebuie bine integrate in ansamblul Grupului, a spus Martin Winterkorn, CEO al VW Group. El a adaugat ca, desi Alfa Romeo este o marca interesanta, pentru moment nu se pune problema cumpararii ei si a adaugat ca nici zvonurile privind cumpararea Proton nu sunt la ordinea zilei.
„Pentru moment avem multe de facut, este o reala provocare sa integram 12 marci astfel incat sa ne realizam scopul de a deveni lider al industriei auto in 2018”, spune Martin Winterkorn, citat de publicatia germana Handelsblatt.
Volkswagen si-a adaugat recent oficial si Porsche la portofoliul de marci, Ducati a fost si ea cumparata, iar MAN si Scania sunt brand-uri care nu vor fi usor de integrat in ansamblul unui grup-gigant care vrea sa vanda 10 milioane de vehicule in 2018.
Legat de dorinta VW de a cumpara Alfa Romeo, exprimata mai ales de seful board-ului, Ferdinand Piech, Winterkorn a spus ca este o marca interesanta, insa grupul are altele mai importante de facut.
Winterkorn a fost intrebat si in legatura cu conflictul cu seful Fiat, Sergio Marchionne, care a acuzat Volkswagen ca face in piata reduceri agresive pentru a destabiliza concurenta.
Winterkorn a spus ca aceste comentarii nu au sens: „Succesul e de partea celui care construieste masinile potrivite la timpul potrivt si la locul potrivit”, a spus seful VW, care a amintit ca si grupul german trebuie sa se descurce „pe o piata globala unde concurenta este brutala”.
Seful VW a mai spus ca marile grupuri din industria auto europeana s-ar putea descurca foarte bine si cu zece uzine mai putin, precizand ca marcile europene ar trebui sa-si intareasca pozitia in Asia de Sud-Est unde in prezent ele nu pot concura in mod serios cu Toyota si Hyundai. El a tinut insa sa sublinieze ca aceste comentarii nu trebuie interpretate ca reprezentand intentia VW de a cumpara marca malaeziana Proton despre care au aparut speculatii in presa.