Versiunea 4×4 a noului Fiat Panda debuteaza la Salonul Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie) ca premiera mondiala. Primul Panda 4×4 a fost lansat acum mai bine de 30 de ani si acum a ajuns la a treia generatie, fiind disponibila cu un motor turbo pe benzina cu doi cilindri (TwinAir Turbo), care dezvolta 85 Cai Putere (CP), si cu un turbo diesel de 1,3 litri cu patru pistoane (1.3 MultiJet II, 75 CP).
La fel ca si pana acum, Fiat Panda ramane singurul automobil de oras cu capacitati 4×4. Sistemul de tractiune integrala masoara permanent nivelul de aderenta pe cele doua punti (fata, spate) si distribuie intre ele cuplul, complet variabil. Este disponibil si un diferential electronic (ELD), ca o extensie a sistemului ESP, care franeaza rotile care patineaza sau au aderenta mai redusa decat celelalte. Astfel, cuplul este directionat mai bine catre rotile care pot asigura forta mai mare de tractiune. Funcia ELD poate fi activata manual de la un buton aflat langa schimbatorul de viteze si ramane activa pana la viteze de 50 km/h.
Ambele motorizari disponibile beneficiaza de cutii de viteze manuale cu sase viteze la care prima treapta are demultiplicare mare, facand abordarea terenului accidentat mai usoara.
Pentru ca masina este complet noua, pe spate a fost adoptata o suspensie tip bara de torsiune, mai simpla, mai usoara si mai ieftina decat cea tip semi trailing (o suspensie independenta simpla – n.r.) de pe generatia anterioara. Totusi, Fiat spune ca performantele in teren accidentat sunt aceleasi. Pe fata a fost mentinuta suspensia tip McPherson.
Noua Panda 4×4 are 3,68 metri lungime, 1,67 metri latime si 1,60 metri inaltime. Ecartamentul fata masoara 1,41 metri, iar cel spate 1,40 metri. Fata de versiunile cu tractiune doar pe rotile din fata, Panda 4×4 are un aspect specific, plus culori speciale pentru caroserie si interior.
Pentru cei care prefera doar aspectul de 4×4, nu si tehnologia, Fiat ofera Panda intr-o versiune Trekking, cu tractiune fata si design ca al versiunii 4×4. O alta varianta a Panda, in ceea ce priveste motorizarea, este Natural Power, care functioneaza ori pe benzina, ori pe gaz metan.