Acasa Audi Audi inlocuieste oglinda centrala cu un monitor

Audi inlocuieste oglinda centrala cu un monitor

de Adrian Mitrea

Oglinda Retrovizoare Digitala Audi (sursa - Audi)

Audi lanseaza in productia de serie oglinda retrovizoare digitala, care este de fapt un monitor pus in locul conventionalei oglinzi. Primul model care va adopta tehnologia este masina sport electrica R8 e-tron, care va fi lansata in 2012-2013.

Oglinda centrala digitala a debutat in motorsport, pe masina de curse Audi R18 Le Mans, iar acum intra in productia de serie (redusa, ce-i drept).

Imaginile afisate pe monitorul (AMOLED) care tine loc de oglinda sunt captate de o camera video special conceputa pentru asa ceva, astfel incat imaginea sa fie cat mai curata cu putinta si nealterata de farurile masinilor din spate sau conditiile meteo. Locasul camerei video este incalzit.

Soferul poate opri „oglinda” sau scadea luminozitatea, potrivit Audi.

R8 e-tron este propulsat de patru motoare montate, cate doua, pe axele fata si spate. Impreuna, acestea produc 230 kilowati (kW) / 313 Cai Putere (CP) si un cuplu de 4.500 Newton-metru (Nm), accelerand bolidul de la 0 la 100 de km/h in 4,8 secunde. Platforma lui Audi R8 e-tron este construita pentru a rezista pana la viteze de maximum 200 km/h.

Cuplul este transmis la fel ca in cazul R8-ului clasic, aproximativ 70% rotilor din spate si 30% pe puntea fata. Daca masina da semne ca va derapa, acest lucru va fi controlat prin intermediul celor patru motoare electrice.

Bateriile modelului electric pot fi incarcate la prize domestice de 230 V/16 A, un ciclu complet fiind de 6-8 ore. Folosirea unei prize de 400 V (63 A) reduce timpul de incarcare la doua ore si jumatate. Acumulatorii masinii sunt incarcati cu energie electrica si in timpul rularii autovehicului, alternatorul transformand astfel energia cinetica eliberata pe perioadele de franare in curent electric.

R8 e-tron are 1,90 metri in latime, 4,43 metri in lungime (dintre care ampatamentul masoara 2,65 metri) si 1,25 metri inaltime. Greutatea este distribuita 42% pe puntea fata si 58% pe puntea spate. Caroseria este din aluminiu, tipic pentru masinile varf de gama de la Audi.

Numele e-tron este o eticheta care va fi pusa pe toate masinile Audi hibride sau electrice, asa cum in prezent eticheta quattro este arborata pe masinile Audi cu tractiune integrala.

In clipul video de mai jos poti vedea Audi R8 e-tron in actiune pe circuitul de la Nurburgring, cu tot cu oglinda sa retrovizoare digitala.

Lasa un comentariu