Cel mai sportiv model Audi, R8, primeste imbunatatiri stilistice si tehnice pentru 2013, cea mai importanta fiind o noua cutie de viteze, denumita S tronic, care inlocuieste R tronic si este mai rapida si mai rafinata, potrivit constructorului.
La nivel estetic, Audi R8 afiseaza noi lumini cu LED si echipari revizuite.
Noua cutie de viteze S tronic are sapte trepte, dublu ambreiaj si are 60 cm lungime, cele doua ambreiaje fiind pozitionate unul in spatele celuilalt. Transmisia care iese din echiparea lui R8, R tronic, avea sase trepte si este o cutie de viteze manuala secventiala, ale carei trepte pot fi schimbate fara actionarea pedalei de ambreiaj (care nu exista).
R8 pastreaza cele doua motorizari existente pana acum, insa performantele lor sunt revizuite. Versiunea V8 cu motor de 4,2 litri dezvolta 430 Cai Putere (CP) la 7.900 rotatii pe minut (rpm) si un cuplu maxim de 430 Newton-metru (Nm) intre 4.500 si 6.000 rpm. Acceleratia pana la 100 km/h se face in 4,3 secunde (4,6 secunde pentru transmisia manuala). Pentru varianta decapotabila (R8 V8 Spyder) cifrele sunt 4,5 secunde (S tronic) si 4,8 secunde (manuala).
Audi R8 V10 (motor de 5,2 litri) are 525 CP la 8.000 rpm si 530 Nm la 6.500 rpm. Acceleratia pana la 100 km/h se face in 3,6 secunde (3,9 secunde cu manuala) in cazul versiunii de caroserie coupe. Pentru versiunea decapotabila (R8 V10 Spyder) cifrele sunt 3,9 secunde (S tronic) si 4,1 secunde (manuala).
Varful de gama al familiei de modele R8 este V10 plus, care are 550 CP si 540 Nm. Aceasta varianta, disponibila doar coupe (nu si spyder), atinge 100 km/h in 3,5 secunde si beneficiaza de frane ceramice in echiparea standard. Etrierii din fata au cate opt pistonase fiecare, iar cei din spate cate patru pistonase fiecare.
Audi R8 Coupe a fost lansat in 2006, iar in 2009 a aparut in gama si versiunea Spyder.