Grupul chinez FAW, unul dintre cei mai importanti parteneri ai Volkswagen, copiaza, se pare, in mod sistematic designul unor componente de motor pentru care germanii detin licenta, scrie publicatia Handelsblatt. Volkswagen spune ca va analiza situatia pentru a vedea ce este adevarat si ce nu, insa presa germana relateaza ca un manager al Volkswagen descrie incidentul ca fiind o catastrofa. Legea din China obliga producatorii auto straini sa se asocieze cu o companie locala pentru a putea produce masini local, fapt care incurajeaza astfel de practici de spionaj industrial.
Handelsblatt scrie ca de cateva luni societatea chineza FAW, constituita in colaborare cu Volkswagen si cu autoritatile chineze, copiaza „in mod sistematic si planificat” designul unor motoare si cutii de viteze pentru care grupul german detina licenta. Publicatia mai scrie ca societatea chineza are de gand sa comercializeze in Rusia masini cu componente despre care au aflat date prin intermediului spionajului industrial, iar aceste modele ale FAW ar urma sa concureze in Rusia cu modele din Grupul Volkswagen. In articol se mai spune ca FAW ar fi construit o uzina special pentru a fabrica aceste modele.
Un manager Volkswagen citat de Handelsblatt spune ca intregul scandal este o catastrofa, insa ramane de vazut cum va reactiona grupul auto german pentru care China este cea mai mare piata din afara Germaniei, cu 2,2 milioane de masini livrate in 2011.
China nu permite companiilor straine sa-si construiasca propriile uzine, ci le obliga sa faca asocieri cu companii locale, care trebuie sa detina majoritatea actiunilor. Inca de acum cativa ani au aparut scandaluri similare in care au fost implicate alte marci auto cunoscute.
Oficialii Volkswagen spun ca analizeaza situatia cu atentie, dar adauga ca intai trebuie sa vada masinile in cauza pentru a putea trage o concluzie.