Acasa BMW In garajul nostru: BMW Seria 3

In garajul nostru: BMW Seria 3

de Adrian Mitrea

BMW Seria 3 (sursa - 0-100.ro)

BMW Seria 3 este o legenda moderna vie despre adulatie, performanta si eficienta, iar acum, odata cu a sasea generatie, stacheta e ridicata si mai sus. E inutil sa spun ca BMW 320d e mai rapid decat rivalii sai. E la fel de inutil sa va povestesc cate capete intoarce masina asta, indiferent daca te plimbi prin Dorobanti sau Ferentari. Dar in spatele acestor adevaruri incontestabile si dincolo de imaginea perfecta de care se bucura BMW Seria 3, am descoperit si cateva minusuri surprinzatoare pentru o asemenea masina.

Concept

BMW Seria 3 a fost pentru prima data lansat in 1975, iar de atunci au fost comercializate peste 13 milioane de automobile care poarta acest nume. Ajuns la a sasea generatie, BMW Seria 3 incearca sa se intoarca la botul agresiv pentru care a devenit atat de cunoscut, dar cel mai important este ca BMW s-a straduit, incununat de succes, sa echilibreze masina din punct de vedere estetic, interior si exterior.

click aici pentru galeria foto

Vechiul Seria 3, generatia a cincea, parea o masina aproape perfecta, mai ales dupa ultimul facelift, insa interiorul este la ani distanta de BMW-urile moderne: materiale anoste, design prea simplu. Acum problema e rezolvata, dar nu de tot.

Design

Pentru ce a reusit BMW sa faca cu designul acestei masini, jos palaria! Seria 3 are acum un profil suplu, bot ascutit, capota bombata si solduri puternice. Liniile taioase subliniaza dinamica remarcabila a masinii si agresivitatea pentru care Seria 3 este cunoscuta. Masina din test are pachet estetic Sport, care aduce un plus sportivitate acestei mici limuzine. Liniile de design BMW au fost introduse in 2011 pe Seria 1, in premiera, venind sa completeze posibilitatile de personalizare pe langa pachetul M.

Tema de design interior e preluata de la noul Seria 1 si se potriveste foarte bine cu aspectul exterior al masinii. E un automobil premium coerent de la cap la coada, sportiv si usor elegant.

Tehnologie, confort si dotari

Confortul, calitatea materialelor si designul reprezinta cei mai mari pasi facuti inainte de Seria 3. Dupa cum spuneam, generatia anterioara avea un interior saracacios si parca demodat pentru vremurile sale. Acum ai parte de design modern, o pozitie de condus perfecta si materiale foarte prietenoase la atingere.

Din lista cu accesorii originale poti sa-ti cumperi aproape tot ce-ti trece prin minte, inclusiv un suport pentru iPad, care poate face calatoriile pasagerilor si mai relaxante. Moda DVD-urilor in tetiere s-a dus demult!

Interior BMW Seria 3 (sursa - 0-100.ro)Dar acest interior sportiv si elegant are doua minusuri neasteptate. Primul este ca nu poti regla simultan temperatura pe doua zone. Din blocul de comenzi pentru climatizare lipseste butonul ALL, pe care toate modelele plasate peste Seria 3 il au (Seria 5, Seria 6, Seria 7). Acest buton face temperatura sa fie reglata simultan pe ambele zone, astfel incat sa nu fie nevoie sa invarti de doua butoane. Al doilea minus e si mai grav. Uneori, pe drumuri proaste sau cand conduci agresiv, se aude cum lucreaza diverse materiale din interior. Sunt ca niste pui de greierasi, daca-mi permiteti sa descriu astfel fenomenul.

Asta inseamna fie ca nu e suficient de rigida caroseria – ceea ce ma cam indoiesc – fie ca germanii trebuie sa mai verifice odata modul in care asambleaza Seria 3. Recent mi-a ajuns pe maini un comunicat de la furnizorul Johnson Controls, care echipeaza Seria 3 cu fete de usi, instrumente de bord si structura pentru scaune. Se pare ca pentru fetele de usi au fost folosite materiale noi, cu 20% mai usoare. Este vorba despre niste „fibre naturale” si un nou tip de plastic. Probabil ca de aici vine problema cu micile sunete si ma astept sa fie rezvolvate curand. Oricum, merita sa fiti atenti la acest detaliu cand mergeti la test drive in vederea achizitionarii unui astfel de model.

Nu va speriati, nu e nimic profund ingrijorator sau foarte deranjant, dar micile sunete din habitaclu, mi-au atras atentia cu atat mai mult cu cat anterior am mers cu BMW Seria 1, iar in acesta din urma nu am auzit asa ceva si mi-a lasat impresia unei masini mai bine asamblate.

Sistemul audio harman / kardon cu 16 difuzoare suna foarte bine si face calatoria in Seria 3 foarte placuta. E drept ca are un pret de aproape 1.300 euro cu TVA, insa nu mi se pare exagerat de scump pentru cat e de performant. Pe noul Seria 3 ai posibilitatea sa integrezi perfect un iPhone, iar prin intermediul internetului de pe mobil ai acces la radio prin internet cu aplicatia AUPEO! Varietatea de muzica este practic infinita, calitatea de streaming buna (si nu poate fi reglata, detecteaza viteza conexiunii automat), dar uneori se mai intrerupe in extraurban. Oricum, buffer-ul e mai bun decat la functia Web Radio simpla pe care am testat-o pe BMW Seria 1. Pe langa internet si muzica online in masina, sistemul multimedia iDrive al BMW iti permite sa navighezi prin telefon foarte simplu utilizand doar butoanele masinii.

Modul in care iDrive se imperecheaza cu iPhone e fantastic! Ai putea jura ca iDrive e tot un produs Apple…

Pe sosea

BMW Seria 3 e regele soselelor, din mai multe puncte de vedere. Motorul turbo diesel de 2 litri livreaza 184 Cai Putere (CP), iar masina poarta indicativul 320d. Este cea mai bine vanduta motorizare pe Seria 3. Si nu degeaba. BMW 320d atinge 100 km/h in doar 7,6 secunde. E o cifra incredibil de buna pentru un motor turbo diesel de 2 litri asociat unei cutii de viteze automate, care pun in miscare un automobil de 1.500 kg.

BMW Seria 3 (sursa - 0-100.ro)Acest propulsor de 184 CP este o motorizare perfecta pentru Seria 3. Cuvintele ce caracterizeaza cel mai bine 320d sunt sportivitate si eficienta. BMW 320d consuma pana in 6 litri motorina/100 km chiar si la viteze de 150 km/h. Daca circuli regulamentar in Romania ai sanse ca permanent sa scoti consumuri extraurbane mai mici de 5 litri/100 km, iar in oras nu vei trece 9 litri/100 km in nicio situatie.

Din pacate antifonarea lasa de dorit si motorul e prea mult prezent in habitaclu. N-ar fi stricat ceva mai multa liniste. Intre Seria 3 cu acest motor si Seria 5 cu acelasi motor este o diferenta de antifonare cat intre Dacia 1310 si Rolls-Royce Ghost.

Directia si suspensiile lui Seria 3 sunt setate perfect pentru placerea de a conduce. Sunt foarte bine reglate astfel incat tu ca sofer sa simti foarte bine masina. E ca si cum ti-ai gasi partenerul perfect… pentru sex. Dar partenerul e cam galagios. Pe langa sunetul motorului, si suspensia e cam galagioasa in combinatie cu jante de 18 inch, cum are masina din test. Denivelarile de orice fel vor fi absorbite impecabil, dar un pic galagios. De aceea va recomand sincer jante de 17 inch, care vin standard pe 320d, cele de 18 inch fiind optionale.

Concurenti

Sunt cateva modele consacrate in segmentul compact premium, fiecare avand calitati de necontestat. E o lupta in care fiecare model a acaparat o imagine puternic conturata. Fiecare are o clientela fidela si fani infocati, fie ca vorbim de BMW Seria 3, Audi A4 sau Mercedes-Benz Clasa C. Nou cumva in Europa este Infiniti G sedan, dar el n-are motorizari de 2 litri turbo diesel si de aceea nu-l consider un rival fix pentru modelul Seria 3 testat.

BMW 320d e mai rapid cu 0,3 secunde fata de Audi A4 2.0 TDI 177 CP (automat) si cu jumatate de secunda fata de Mercedes-Benz C 220 CDI 170 CP (automat). Volvo S60 D4 Geartronic (2 litri turbo diesel, 163 CP, automat) atinge 100 km/h in 9,2 secunde si abia versiunea D5, cu motor de 2,4 litri si 215 CP (+31 CP fata de 320d) reuseste sa atinga performantele acestui BMW (0-100 km/h in 7,6 secunde). Seria 3 are un portbagaj la fel de mare (480 litri) ca si A4, iar Mercedes-Benz Clasa C si Volvo S60 ofera spatii cargo ceva mai mici, dar diferentele nu sunt atat de mari incat sa conteze.

Concluzii

In concluzie, BMW a reusit din nou sa creeze un Seria 3 impresionant. Masina e atat de reusita incat poti trece cu vederea antifonarea perfectibila si „puii de greierasi”. Dar cea despre care cred ca e cea mai buna masina din segmentul ei are si un pret pe masura. BMW Seria 3 costa intre 31.600 euro si 47.400 euro, iar o versiune configurata ca cea din test costa 63.000 euro cu TVA.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

BMW Seria 3 (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu