Toyota pregateste o ofensiva care sa-i creasca vanzarile in pietele aflate in curs de dezvoltare si promite lansarea a opt noi modele compacte si subcompate pana in 2015, scrie AFP. Cei de la Toyota spun ca nu e vorba de modele ultra-low cost, ci de unele care sa coste de la aproximativ 12.000 de dolari si care sa fie construite in uzine din India. Brazilia si Thailanda. Cel mai ieftin model Toyota este Etios care costa de la circa 9.000 de dolari in India.
Yukitoshi Funo, vicepresedinte al grupului a spus ca marca nipona vrea sa lanseze opt modele noi , on special de clasa compacta, pana in 2015, masinile urmand sa fie vandute in 100 de tari emergente, tinta fiind ca vanzarile acestei noi game de modele sa ajunga la un milion de unitati/anual. India, Brazilia, Indonezia si Thailanda sunt tarile de la care se asteapta cele mai mari volume de la aceasta noua gama.
Funo a spus ca preturile acestor masini vor pleca de la aproximativ 12.000 de dolari, negand vehement informatiile aparute in ultimul timp in presa cum ca Toyota se gandeste la un model care in India sa fie vandut de la circa 6.000 de dolari.
„Filiala Daihatsu propune publicului vehicule mai ieftine la aceasta categorie”, explica el, adaugand ca Toyota nu vrea sa intre pe segmente unde nu poate fi competitiva.
Aceste zvonuri nu erau chiar exagerari fiindca Toyota deja produce si vinde in India cea mai ieftina masina a sa: modelul Etios care costa de la 9.000 de dolari. Masina lansata in decembrie 2010 in versiune sedan si-a gasit 100.000 de clienti pana acum, primind in iunie 2011 versiune hatchback si motoare diesel in septembrie. Masina a fost lansata in aprilie 2012 si in Africa de Sud, iar succesul de vanzari i-a facut pe cei de la Toyota sa anunte aceasta ofensiva ce are la baza Etios.