Acasa Foto In garajul nostru: Porsche 911 Carrera

In garajul nostru: Porsche 911 Carrera

de Adrian Mitrea

Porsche 911 Carrera (sursa - 0-100.ro)

Nu exista oameni perfecti si nici masini perfecte, dar nici nu e nevoie de asa ceva atat timp cat pe lume traiesc persoane minunate, care creeaza automobile fascinante! Va invit sa faceti cunostinta cu a saptea generatie Porsche 911 – un numele devenit sinonim cu cea mai ravnita masina sport a ultimilor 50 de ani.

Concept

Atunci cand ai deja un 911 foarte bun pe piata, provocarea e dificila daca vrei sa lansezi o noua generatie. Si totusi… masina din acest test e dovada vie ca Porsche a reusit, din nou, sa faca 911 si mai bun. Motorul ramane amplasat in spate, nu central sau in fata, esapamentul care-ti da fiori e tot acolo si „canta” pe aproape aceleasi note.

click aici pentru galeria foto

Probabil ca te intrebi daca s-a schimbat ceva cu adevarat. Ei bine, da. Ampatamentul e mai mare, interiorul mai luxos si mai confortabil, iar masina poate fi cel mai bine descrisa prin urmatoarele cuvinte: 911 face un pas mare spre ideea de masina pe care o poti conduce zi de zi.

Design

Forma generala a lui 911 este aceeasi de 50 de ani. Cu toate acestea, 911 al 7-lea este cel mai bun exemplu ca oamenii pot crea forme nemuritoare si vesnic ravnite. Ironia sortii face ca acest nou 911 sa fi castigat titlul de masina sport a anului 2012 chiar in ziua in care a decedat creatorul primului 911, Ferdinand Alexander Porsche. El este omul caruia pasionatii de masini ii datoreaza respect si admiratie; omul care va ramane vesnic in istoria auto mondiala.

Acum 911 are stopuri mai mari si mai agresive, cu tehnologie LED, la fel ca si luminile de semnalizare. E o masina moderna pana in maduva oaselor, iar interiorul este cea mai buna dovada in acest sens. Porsche 911 preia tema de design interior de la Panamera si noul Cayenne, fiind o masina sport mai luxoasa ca niciodata.

Tehnologie, confort si dotari

Iti poate oferi tot ce iti doresti, fie ca vorbim de clasica tapiterie din piele sau de scaune cu 14 reglaje electrice, incalzite si ventilate. Pana si portbagajul de 135 de litri e suficient pentru o escapada de cateva zile, in doi.

Interior Porsche 911 Carrera (sursa - 0-100.ro)Toate comenzile au fost regandite pentru o ergonomie mai buna a postului de condus, iar piesa de rezistenta este panoul cu instrumente din spatele volanului, compus din cinci ceasuri. In centru sta mandru turometrul, dornic sa galopeze nebuneste spre 8.000 de rotatii pe minut (rpm).

Tipica pentru Porsche este amplasarea contactului in stanga volanului. Odata ce rasucesti cheia, trezesti la viata motorul boxer de 3,4 litri, cu 6 cilindri, care dezvolta 350 Cai Putere (CP). Acesta iti comunica de ce e in stare inca de la ralanti. Sunetul gutural al esapamentului te anunta ca ai pus mana pe un altfel de lampa a lui Aladin, gata sa se ocupe de tine si sa-ti transforme orice fantezie in realitate.

Porsche 911 Carrera din acest test (adica versiunea de intrare in gama din perspectiva motorizarii – n.r.) atinge 100 km/h in doar 4,6 secunde, chiar 4,4 secunde cu modul Sport Plus activat si daca folosesti functia Launch Control. Aceasta poate fi activata prin tinerea apasata la maximum, simultan, a pedalelor de frana si acceleratie. In acest moment cuplul motor creste, iar transmisia este partial cuplata. Cand eliberezi frana, rapid, masina da tot ce are mai bun si accelereaza foarte rapid.

Daca esti cusurgiu i-ai putea reprosa lui 911 Carrera ca este atat de bine facut pentru motorizari mai mari si mai puternice incat aceasta de 3,4 litri, de baza, pare lenta. Cu alte cuvinte, simti ca potentialul dinamic al intregii masinii este mai mare, dar ca motorul nu poate pune in valoare tot.

PDK (sursa - 0-100.ro)Cutia de viteze PDK, optionala, isi merita fara indoiala cei 3.800 euro. Are dublu ambreiaj si transforma experienta de condus radical, mai ales cand e vorba de treptele 1, 2 si 3. La fiecare schimbare de viteza primesti o scurta lovitura in spate si masina accelereaza iar si iar. Prin constructie – ca si alte cutii de viteze cu dublu ambreiaj – PDK este un fel de transmisie cu doua cutii de viteze in una singura. Adica are treapta a 2-a deja cuplata in timp ce rulezi in treapta 1, iar cand masina decide sa schimbe (sau decizi tu, manual) ambreiejele fac trecerea intre cele doua cutii de viteze, incredibil de rapid. Astfel treci din treapta 1 in treapta 2 si tot asa.

PSK permite si functia de coasting. Cel mai bun mod de a descrie cum functioneaza este acesta. Inchipuiti-va o masina cu trasmisie manuala ce ruleaza bagata in viteza, dar cu ambreiajul decuplat (pedela de ambreiaj apasata). Asta face si PDK, permitandu-ti sa rulezi mult, fara frana de motor. Daca ai nevoie de frana de motor, atunci nu trebuie decat sa: (1) atingi scurt si violent acceleratia, (2) cuplezi unul dintre modurile Sport sau Sport Plus.

Simplu spus, PDK e minunata!

Pe sosea

Pentru ca acum ampatamentul este mai mare, la fel si ecartamentele, 911 castiga foarte mult confort la tinuta de drum, fara sa compromita sportivitatea. Masina a devenit mai silentioasa, atunci cand rulezi constant, si suspensia e incredibil de confortabila. Daca pana acum era chinuitor sa parcurgi sute de kilometri la volanul unui 911, situatia s-a schimbat semnificativ in bine.

Pe consola centrala ai butoanele Sport si Sport Plus, prin intermediul carora poti renunta la confort. Chiar si fara sa le activezi, senzorii de pe masina detecteaza cum conduci si pe ce tip de carosabil rulezi, astfel ca suspensia se adapteaza si singura, automat.

E foarte placut gandul ca 911 este acum o masina pe care o poti folosi mult mai confortabil zi de zi.

Odata cu aceasta a 7-a generatie, directia este electromecanica. Adica motorasul electric sare in ajutor doar cand e neaparata nevoie de el. Asta se traduce in economie de combustibil si reactii foarte precise ale rotilor la fiecare impuls dat in volan. Fata de o directie electrica pura simti mult mai bine ce fac rotile din fata si lipseste aproape complet senzatia de artificial in relatia pe care o dezvolti cu volanul.

Concurenti

Sunt putine masini care sa concureze cu Porsche 911 Carrera. Dincolo de performante, dotari si numele Porsche, 911 este o icoana in sine. Ar putea foarte bine sa fie si o marca de sine statatoare. Din acest punct de vedere Lotus Evora sta undeva la picioarele lui 911, dar chiar si asa este cel mai redutabil rival al sau. Daca nu-ti place 911, atunci probabil ca vei da fuga sa-ti cumperi o Evora. Altceva nu prea exista.

Desigur, japonezii au avut grija sa complice un pic situatia, asa ca Nissan GT-R este masina care de care 911 poate sa se teama, din punct de vedere al performantelor. Dar de aici si pana la a pune in aceeasi balanta 911 si GT-R e distanta mare. Una e una si alta e cealalta.

Concluzii

In concluzie, Porsche reuseste sa puncteze la toate capitolele cu acest nou 911, mai putin unul. Pretul. Un 911 de baza costa 97.500 euro cu TVA, iar o varianta ca cea din test are un pret de 125.800 euro. E o masina scumpa, dar lucrurile nu stau chiar atat de rau, pentru ca 911 isi pastreaza foarte bine valoarea de revanzare.

Porsche 911 este masina care impaca excelent modernitatea cu spiritul pur al masinilor sport de odinioara.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Porsche 911 Carrera (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu