Acasa Industrie Piata romaneasca a pieselor de schimb pentru automobile in cateva cifre cheie

Piata romaneasca a pieselor de schimb pentru automobile in cateva cifre cheie

de Vlad Barza

(sursa - tradekorea.com)

Vanzarile de piese auto au depasit 1,7 miliarde euro in 2010, fiind in crestere fata de 2009, insa mult sub nivelul din 2008, arata un amplu raport al Consiliului Concurentei, care a publicat concluziile unei cercetari efectuate pe piata pieselor de schimb. Cate companii produc piese de schimb in Romania, cat de putine produc si pentru piata locala si cat de important este segmentul anvelope puteti afla din articol.

Raportul arata ca valoarea vanzarilor de piese de schimb a fost in Romania de 5,86 miliarde lei in 2010, mai bine decat in 2009, insa sub nivelul din 2008 (6,48 miliarde lei). Din totalul vanzarilor inregistrate in 2010 cele ale comerciantilor reprezinta trei sferturi din total. La mare distanta se situeaza producatorii de piese si apoi dealerii si constructorii auto (cu cateva procente).

In urma cercetarii de piata efectuata in randul producatorilor de piese din Romania a rezultat ca din cei 101 prezenti, doar 33 produc piese de schimb pentru piata nationala. In Arges sunt 13 dintre cei 33, iar in Banat sunt cinci dintre ei, acestea fiind regiunile cel mai bine reprezentate.

Acesti 33 de producatori au realizat piese in valoare de peste 433 milioane lei in 2010 pentru piata locala, fata de 385 milioane in 2009. Anvelopele detin 53% din toata piesele auto produse petru piata locala (53% din total si o valoare de 238,5 milioane lei pentru 2010). Cifra reprezinta valoarea productiei realizata de cei trei mari din domeniu: Michelin, Continental si Pirelli, care au produs in acel an in valoare de 2,6 miliarde lei, insa, dupa cum arata cifrele, nici macar o zecime din productie nu ramane in tara.

Raportul furnizeaza date legate de oferta totala de anvelope din piata romaneasca, oferta care se cifra la circa 730 milioane lei in 2010, fiind completata de marii comercianti care aduc anvelope din import.

Consiliul Concurentei a deschis in luna februarie 2009 o investigatie avand ca obiectiv identificarea mecanismelor de functionare a pietei, cu scopul de a descoperi si corecta eventualele disfunctionalitati de natura concurentiala.

In acest scop a fost efectuata o cercetare de piata, la nivel national, in randul companiilor din sector: constructori de automobile, producatori de piese, comercianti de piese, vanzatori de automobile (dealeri auto), unitati de service (reparatori). In plus, au fost chestionate si societati de asigurare. De asemenea, in cadrul investigatiei a fost analizata legislatia specifica sectorului si a fost realizat un sondaj de opinie in randul consumatorilor.

Despre concluziile investigatiei puteti citi pe larg AICI.

Lasa un comentariu