Francezii de la Caradisiac au facut un nou exercitiu de imaginatie postand o imagine creata pe calculator despre cum ar putea arata vehiculul de pasageri Dacia Dokker, masina spatioasa de familie pe care compania ar putea s-o prezinte in toamna la salonul auto de la Paris. Cei de la Caradisiac, care recent si-au imaginat cum ar putea arata o Solenza moderna in 2015, estimeaza ca Dokker va costa de la 9.000 de euro, cu cateva mii sub modelul Kangoo.
Dacia va lansa in vara un vehicul utilitar mic, iar spre final de an va iesi pe piata varianta de pasageri a acestuia care, la fel ca Lodgy, va fi construita la noua uzina din Maroc. Despre acest vehicul de pasageri derivat din utilitara scriu cei de la Caradisiac care preiau si denumirea Dokker, des vehiculata de presa, insa neconfirmata de producator.
Principala diferenta fata de Lodgy, scriu francezii, tine de faptul ca hayon-ul este inlocuit de doua usi asemanatoare ca deschidere cu cele de pe break-ul Logan MCV. Aceste usi ofera o vizibilitate ceva mai scazuta soferului, insa sunt foarte utile pe versiunea utilitara. Caradisiac mai noteaza ca Dokker va dispune de usi culisante spate dar si de dotarile optionale intalnite pe Lodgy, precum sistemul de navigatie.
Ca motorizari, noul vehicul va dispune de doua pe benzina: 1.6 MPI 85 CP si 1.2 TCe 115 CP si doua diesel: 1.5 dCi 75 si 90 CP. Francezii estimeaza ca masina va costa de la 9.000 de euro, cu cinci mii mai putin decat Renault Kangoo.
Dacia Dokker este descrisa de francezi ca fiind un vehicul de tip „ludospace”, termen care descrie o masina de familie de gabarit mediu derivata dintr-o utilitara usoara. Termenul „ludospace” s-a format prin combinarea termenilor „ludique” (jucaus) si „monospace” (monovolum) in ideea de a arata ca anumitor utilitare cu aspect patratos li s-au adaugat caracteristici amuzante care sa le faca atractive in versiunile pentru pasageri. Din categorie fac parte modele precum Peugeot Partner, Opel Combo sau Fiat Fiorino Qubo.
Franta a fost si anul trecut de departe cea mai mare piata a Dacia (peste 90.000 de masini vandute), astfel ca nu e de mirare ca presa de acolo face diverse materiale de anticipare care pot avea putine in comun si realitatea. Informatiile oficiale despre „Dokker” vor veni abia peste cateva luni, insa cert este ca 2012 este cel mai bogat an de lansari din istoria Dacia: s-a lansat Lodgy, se va lansa utilitara mica, apoi versiunea de care vorbesc francezii, dar si noul Sandero.