BMW a prezentat variantele de inalta performanta pentru familia de modele Seria 6, care include un Coupe si un Cabriolet, acestea urmand sa fie lansate in Romania in a doua parte a acestui an. M6 Coupe si M6 Cabriolet dispun de un motor V8 biturbo ce livreaza 412 kW/560 Cai Putere si accelereaza pana la 100 km/h in putin peste 4 secunde.
Propulsorul de 4,4 litri dezvolta un cuplu maxim de 680 Newton-metru (Nm) intre 1.500 si 5.750 rotatii pe minut (rpm) si este cuplat la o transmisie M cu sapte viteze (cu dublu ambreiaj si Drivelogic) care trimite puterea la rotile din spate. Cele doua masini dispun de un diferential activ M care permite ca puterea motorului sa fie repartizata rapid si cu precizie intre roata stanga si cea dreapta a puntii spate, in functie de necesitatile impuse de situatie, in orice moment.
click aici pentru galeria foto cu BMW M6 Cabriolet
Pe langa modurile de condus cunoscute, D (drive) si S (sport), sistemele electronice ale transmisiei furnizeaza functiile Launch Control (pentru o accelerare imbatabila la pornirea de pe loc), Low Speed Assistance (pentru operare la viteze reduse) si Auto Start & Stop (pentru o eficienta sporita). Selectorul M special este utilizat pentru alegerea modurilor D si S si pentru marsarier. In modul S conducatorul poate schimba vitezele manual.
M6 Coupe atinge 100 km/h in 4,2 secunde, iar M6 Cabriolet in 4,3 secunde. Motorul atinge puterea maxima (560 CP) intre 6.000 si 7.000 rpm, iar turatia maxima este de 7.200 rpm.
Viteza maxima a ambelor modele este limitata electronic la 250 km/h. Prin alegerea pachetului optional M Driver Package (care include si un training BMW Driving Experince), aceasta bariera poate ajunge la 305 km/h.
Gestionat electronic, diferentialul multidisc cu patinare limitata contribuie la reducerea diferentei intre viteza de rotatie a rotilor spate, lucru necesar pentru o tractiune optima. Unitatea de control a diferentialului M activ este conectata la sistemul de control al stabilitatii DSC, ceea ce permite ca fiecare situatie de condus sa fie analizata cu precizie si pierderea tractiunii pe una dintre roti sa fie detectata din faza incipienta. Efectul de blocare generat ca reactie poate fi variat intre 0% si 100%, ceea ce permite ca patinarea rotii sa fie evitata pe suprafete alunecoase, in situatii unde rotile puntii spate au coeficienti diferiti de frecare, in virajele stranse si la schimbarea brusca a directiei.
Noul BMW M6 Coupe are un acoperis usor, conturat dinamic, realizat din fibra de carbon (CFRP), la fel ca si predecesorul sau. Pe de alta parte, noul BMW M6 Cabriolet este echipat cu soft top cu mecanism de operare integral electro-mecanic. Usile si capota celor doua automobile sport sunt realizate din aluminiu, iar aripile fata din plastic. In plus, capota portbagajului si – in cazul BMW M6 Cabriolet – soft topul sunt produse dintr-un material compozit cu fibra de carbon: SMC (Sheet Moulding Compound/compusi laminati).
Pe ambele modele M6 sunt disponibile ca optiune, in premiera, frane M din ceramica si carbon (discuri de 400 mm diametru pe fata si 396 mm pe spate).
BMW spune ca fata de generatiile anterioare M6 Coupe si M6 Cabriolet, eficienta a crescut cu peste 30%. M6 Coupe are un consum mediu de 9,9 litri benzina/100 km, iar M6 Cabriolet consuma 10,3 litri benzina/100 km. Emisiile de CO2/km sunt de 232 grame, respectiv 239 grame.
Elementele stilistice M au fost influentate direct de consideratii tehnice – precum aer de racire suplimentar, geometria sasiului si aerodinamica – subliniind performanta celor doua modele.
click aici pentru galeria foto cu BMW M6 Coupe
Prizele de aer largi, farurile conturate pronuntat si suprafetele line evazate formeaza partea frontala a noilor BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet si le dau o identitate proprie, diferita de versiunilor standard. Un alt element deosebit este grila M a radiatorului care are un nou design si are atasata emblema M6. Barele celor doua grile de culoare neagra isi au originile in designul caracteristic, cu spite duble, al jantelor M din aliaj usor. Ecartamentul marit cu 30 de milimetri fata de modelele standard ale gamei Seria 6 este completat de pasajele puternic conturate ale rotilor. Acest plus de latime ofera un indiciu in privinta comportamentului optimizat al acestor masini sport.
Forma tridimensionala a prizelor de aer si a flapsurilor inspirate din motorsport – alese pentru a optimiza curentul de aer spre prizele exterioare – subliniaza caracterul dinamic al automobilelor, unul orientat spre inainte.
Farurile LED adaptive, o dotare standard la ambele modele, dispun in partea superioara de o lumina de accent LED. Inelele LED tridimensionale, ce emit o lumina alba, ofera o noua interpretare a farurilor rotunde duble tipice BMW. Atat faza scurta, cat si cea lunga utilizeaza ambele inele luminoase. Semnalizatoarele – sub forma unor unitati LED dispuse orizontal – sunt integrate in faruri, sub inelele luminoase.
Noile BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet sunt echipate standard cu jante M din aliaj usor de 19 toli. Jantele ranforsate dispun de sapte spite duble, finisate in doua culori. Prin cele cinci spite duble, jantele M optionale (20 de toli) fac trimitere la masa redusa si permit o privire directa spre sistemul de franare.
Echipamentele standard ale celor doua modele includ si amortizoare controlate electronic. Sistemul specific M – Dynamic Damper Control (control dinamic al suspensiei) – regleaza electrohidraulic forta de amortizare pentru a furniza reactia necesara la situatia de condus si pentru a indeplini cerintele conducatorului. Cele trei setari disponibile permit conducatorului sa ajusteze caracteristicile suspensiei in functie de necesitati si preferinte.
Directia hidraulica cu pinion si cremaliera are un raport variabil, care sporeste stabilitatea in linie dreapta si reduce numarul de miscari ale volanului necesare la parcare sau la iesirea de pe un drum. Aflata si ea in dotarea standard, functia Servotronic – asistarea puterii de virare in functie de viteza – este reglata special pentru specificatia M si permite conducatorilor sa aleaga configuratia dorita cu ajutorul a trei optiuni de setare.
Pe langa faptul ca aplica impulsuri de franare si reduce puterea motorului pentru a stabiliza automobilul, sistemul de control al stabilitatii DSC aflat in dotarea celor doua modele sport superperformante utilizeaza si sistemul contra blocarii rotilor la franare (ABS), controlul franarii in viraje (Cornering Brake Control/CBC), controlul franarii dinamice (Dynamic Brake Control/DBC), asistarea franarii, functia de uscare a franelor (Brake Drying) si Start-Off Assistant (pentru plecarea din rampa). Modul dinamic M (MDM), ridica pragul de interventie al DSC, pentru a face mai usoara deplasarea in zonele cu aderenta foarte redusa (nisip sau zapada) si ofera posibilitatea abordarii virajelor intr-un stil mai sportiv.
Atat noul BMW M6 Coupe, cat si noul BMW M6 Cabriolet sunt concepute ca modele cu patru locuri, iar spatiul din portbagaj a fost sporit substantial in comparatie cu modelul anterior. Desi sunt doua masini sport, M6 Coupe are un portbagaj de 460 litri, iar M6 Cabriolet de 300 litri (in cazul in care soft topul este pliat) sau 350 litri cand acoperisul este montat.
Ca si in cazul caracteristicilor de performanta, sunetul motorului poate fi modificat printr-un buton. Un modul sonor este utilizat pentru a spori componentele acustice ale motorului, iar aceasta tonalitate este transferata in interiorul masinii. Tehnologia de procesare a semnalului digital al sistemului face schimb de date direct cu gestiunea motorului si ajusteaza puterea in functie de turatia motorului, nivelul cuplului produs si de viteza automobilului pe sosea. Aceasta ofera conducatorului o apreciere fidela a functionarii motorului si a puterii eliberate, dar furnizeaza si o imagine clara a reactiilor masinii pe sosea.
Printre echipamentele standard cele mai importante se numara control automat al climei pe doua zone, scaune incalzite pentru conducator si pasagerul din fata, echipare cu piele Merino cu acoperire extinsa in interior, sprijin de picior M pentru conducator, benzi exclusive de interior din fibra de carbon, benzi pentru pragurile usilor cu gravura „M6”, lumini ambientale de interior, radio BMW Professional cu difuzoare HiFi. Optional este disponibil un sistem Bang & Olufsen cu 16 difuzoare.