Acasa Ford Ford spune ca cel mai economic B-Max va consuma in medie 4 litri de motorina/100 km

Ford spune ca cel mai economic B-Max va consuma in medie 4 litri de motorina/100 km

de Adrian Mitrea

Ford B-Max de serie (sursa - Ford)

Ford a anuntat ca cea mai economica motorizare de pe Ford B-Max, un turbo diesel de 1,6 litri (TDCi) ce livreaza 95 Cai Putere (CP) va consuma 4 litri de motorina pentru 100 de kilometri parcursi, in regim mixt. Varianta cu motor fabricat in Romania – EcoBoost de 1 litru, de 120 CP – are un consum mediu de 4,9 litri benzina/100 km, spune Ford.

Producatorul auto american noteaza ca un proprietar de Ford B-Max va putea economisi pana la 340 euro/an doar din consumul mai redus de carburant pe care il are noul sau model, in comparatie cu masinile rivale (la un rulaj de 15.000 km/an).

  • B-Max pe BENZINA si principalii competitori:
Model emisii CO2 (g/km) consum mediu (litri/100 km)
Ford B-MAX 1.0 EcoBoost S/S (120 CP) 114 4,9
Opel Meriva 1.4 ecoFLEX S/S (120 CP) 134 5,7
Citroen C3 Picasso 1.6 VTi 120 (120 CP) 149 6,4
Renault Grand Modus 1.2 TCe 100 (103 CP) 139 6,0
  • B-Max pe MOTORINA si principalii rivali:
Model emisii CO2 (g/km) consum mediu (litri/100 km)
Ford B-MAX 1.6 TDCi
(95 CP)
104 4,0
Opel Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX S/S (95 CP) 109 4,1
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 90 (92 CP) 119 4,6
Renault Grand Modus 1.5 dCi 90 eco2 (88 CP) 107 4,1

Ford B-Max inglobeaza o gama de tehnologii care reduc consumul de combustibil si emisiile de CO2. Printre acestea se numara sistemul Auto Start & Stop (S/S – care opreste automat motorul cand autovehiculul este in stationare), sistemul de informare a soferului Ford Eco Mode (care ii ajuta pe soferi sa adopte un stil de condus mai economic), Gear Shift Indicator (care indica cele mai eficiente puncte de schimbare a vitezelor) si Smart Regenerative Charging (care incarca bateria in cele mai economice puncte de pe parcursul unei calatorii).

“Lansarea in productie a modelului B-MAX a impus o noua abordare a construirii usilor, rezultand un acces deosebit de bun pentru soferi, pasageri si bagaje, cu stalpii centrali integrati chiar in usi. Alaturi de dispunerea flexibila a scaunelor si spatiul de depozitare cel mai incapator din clasa sa, B-MAX va beneficia si de o executie superioara si materiale de inalta calitate care sunt intalnite rareori la o masina din clasa compacta, la un pret convenabil”, spune Ford.

Pe langa motorul turbo pe benzina de 1 litru EcoBoost (care se gaseste pe piata si pe alte modele Ford si poate avea puteri de 100 CP, 120 CP si 125 CP) si cel de 1,6 litri TDCi de 95 CP, B-Max va mai avea si alte motorizari, atat pe benzina, cat si turbo diesel (TDCi). Informatii despre celelalte motorizari nu au fost inca dezvaluite.

Intr-o vizita la uzina Ford din Craiova un oficial al companiei a declarat presei ca B-Max va avea propulsoare pe benzina de 1 litru, 1,4 litri si 1,6 litri si turbo diesel de 1,5 litri si 1,6 litri. Motorul de 1 litru este cel EcoBoost produs la Craiova, insa o surpriza ar fi motorizarea de 1,5 litri diesel, care nu exista in acest moment in gama Ford, pe niciun model. Restul motoarelor, in afara de EcoBoost de 1 litru, sunt importate in Romania si puse pe B-Max.

Informatii suplimentare despre Ford B-Max

Monovolumul Ford B-Max, a carui productie de volum va incepe la Craiova in primele luni din acest an, va ajunge mai intai la clienti din Occident, iar in trimestrul al treilea va fi livrat si catre cei din tara. Peste 90% din productia de la Craiova este destinata exportului. In 2012 Ford vrea sa produca 60.000 B-Max la Craiova, iar in 2013 peste 100.000 unitati.

Ford a inceput in toamna lui 2011 productia de prototipuri B-Max, iar prefectul judetului Dolj declara ca in luna martie 2012 Ford va face o proba generala a tuturor masinariilor si utilajelor, in aprilie va demara productia de motoare, iar in mai va incepe fabricatia de serie a modelui B-Max.

Ford B-Max poate fi incadrat in categoria monovolumelor de mici dimensiuni, avand ca principal rival Opel Meriva.

Monovolumul B-Max va putea fi comandat, printre altele, cu o motorizare turbo pe benzina de 1 litru (EcoBoost), cu 120 Cai Putere (CP). Acest motor va fi produs si in Romania din prima parte a anului 2012, potrivit Ford. Cutiile de viteze vor fi importate.

B-Max nu are montant B (stalp central), la fel ca si conceptul Iosis Max din care se trage, si lasa pasagerilor un loc generos de acces in habitaclu. Structura de rezistenta laterala a masinii este totusi prezenta, integrata in “buza” anterioara a portierei din spate.

Modelul Ford B-Max pe care Ford il va produce exclusiv in Romania este o alternativa la modelul Fusion european si va ajunge sa-l inlocuiasca, spunea designerul executiv in cadrul Ford Europa, Martin Smith, intr-un interviu acordat 0-100.rola Salonul Auto de la Frankfurt.

B-Max va atrage clienti care in mod traditional se uita la masini de clasa C (compacte), cum ar fi Volkswagen Golf si Opel Astra, a declarat recent seful Companiei Nationale de Vanzari (CNV) a Ford in Romania, Henrik Nenzen.

Despre Ford Motor Company

Ford Motor Company are sediul central in Dearborn, Michigan, si produce sau distribuie autovehicule pe sase continente. Avand aproximativ 166.000 de angajati si 70 de fabrici in intreaga lume, printre marcile auto ale companiei se numara Ford si Lincoln. Compania ofera servicii financiare prin intermediul Ford Motor Credit Company.

Ford Europa se ocupa cu productia, comercializarea si operatiunile de service ale vehiculelor marca Ford pe 51 de piete individuale si are aproximativ 66.000 de angajati. Pe langa Ford Motor Credit Company, operatiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Servicii pentru Clienti si 22 de unitati de productie, inclusiv intreprinderi mixte. Primele masini Ford au fost livrate in Europa in 1903 – in acelasi an in care a fost fondata Ford Motor Company. Productia europeana a inceput in 1911.

Lasa un comentariu