Acasa Foto In garajul nostru: Kia Rio

In garajul nostru: Kia Rio

de Adrian Mitrea

Kia Rio (sursa - 0-100.ro)

Rio este inca o dovada de la Kia ca industria auto sud-coreeana vine tare din urma, mancand pamantul. E o masina care impresioneaza prin design, pret si dotarile foarte accesibile. Este un model care poate scutura din temelii clasa mica, cea in care Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa si Renault Clio detin suprematia. Deci Kia are acum masina, cu garantie 7 ani, dar… ii lipseste imaginea.

Concept

Modelul Rio a fost lansat pentru prima data in anul 2000, iar in 2005 a venit a doua generatie. Masina din imagini este practic varianta cu cinci usi a celei de-a treia generatii Rio.

click aici pentru galeria foto

Din dorinta de a urca tot mai sus in ierarhia marcilor auto, Kia a indraznit sa schimbe radicat modelul Rio – de la mecanica pana la design si materiale. Coreenilor nu le-a iesit o masina tocmai originala, dar au reusit sa aduca pe piata un model interesant.

Design

De la primul contact vizual, Rio transmite mesajul ca e bine facuta ca o masina germana, dar ca are un stil indraznet, specific automobilelor frantuzesti sau italiene.

Muchiile de pe usi aduc parca a design Opel, iar stopurile te trimit parca cu gandul la Audi A3. Ceea ce nu e rau! Interiorul si comenzile au ceva din spiritul Fiat, Alfa Romeo, ceea ce, din nou, nu e rau!

Tehnologie, confort si dotari

Toate acestea sunt puse cap la cap sarguincios si astfel ajungi sa descoperi in Rio o masina bine facuta, care miroase a progres. Pana si cheia-telecomanda arata de parca ar fi preluata de la o masina de doua ori mai scumpa. E incredibil cu ce pasi mari recupereaza coreenii decalajul dintre ei si alti producatori auto mai renumiti.

cheie-telecomanda Kia Rio (sursa - 0-100.ro)Modul in care se apasa butoanele inspira calitate. Te trimit cu gandul la telefoanele mobile premium, nu la un aparat radio chinezesc cumparat din piata. Asta desi optionalele sunt atat de ieftine incat aproape ca te umfla rasul.

Exemple? Tapiterie din piele artificiala: 65 euro; scaune fata incalzite: 78 euro; conectivitate Bluetooth cu telefonul mobil si hands-free: 46 euro; vopsea metalizata: 75 euro. Si exemplele pot continua. Configuratia exacta a masinii, cu dotari standard si optionale, este disponibila aici.

Ergonomia e suprinzator de buna. Comenzile sunt logic organizate, la indemana, si pozitia de condus e placuta.

Un element de originalitate il reprezinta micul locas din bord in care poti pune o fotografie cu cineva drag. Se vede ca ceea ce se afla in campul vizual al soferului a fost lucrat pentru impresie pozitiva maxima. De multe ori mi-am zis, in acest test, ca „acesti coreeni sunt noii japonezi”.

Concurenti

Segmentul B, sau clasa mica, este extrem de disputat, iar actorii principali sunt nume grele: Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio, Fiat Punto, Chevrolet Aveo, Skoda Fabia, Citroen C3, Peugeot 207, Suzuki Swift, Seat Ibiza, Dacia Sandero, Toyota Yaris, Honda Jazz, Hyundai i20 si Mazda2.

Pe sosea

Masina din test este o varianta de echipare Comfort si are sub capota un motor pe benzina de 1,4 litri, ce dezvolta 109 Cai Putere (CP). E un propulsor banal, fara turbo, si care NU impresioneaza prin nimic. Are un consum real de circa 9-10 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi in oras.

Kia Rio (sursa - 0-100.ro)Paleta de optiuni include si un motor pe benzina de 1,2 litri (tot aspirat, fara turbo) si doua unitati turbo diesel, una de 1,4 litri (90 CP) si alta de… atentie!… 1,1 litri (75 CP).

Chiar daca nu e un varf de lance tehnologic, acest motor de 1,4 litri pe benzina e suficient de vioi cat sa-ti faca placere sa conduci masina, cu atat mai mult cu cat directia si suspensiile iti dau un sentiment de usoara sportivitate.

Atentie insa, ca te poti pacali! Kia Rio e foarte agila si reactioneaza foarte bine daca o conduci normal. Dar daca musti momeala si devii agresiv, asa cum te incurajeaza in prima instanta masina, poti sa pierzi controlul destul de usor.

Rio e genul de automobil care-si atinge limitele mai devreme decat te face sa crezi initial.

Concluzii

Kia Rio porneste de 10.000 de euro cu tot cu TVA, iar o varianta identica cu cea din test costa 14.150 euro cu TVA. In concluzie, Rio este un produs competitiv si ne arata ca cei de la Kia au facut progrese foarte mari, dar chiar daca au masina, coreenii inca n-au o imagine de marca la nivelul calitatii automobilelor pe care le fac.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Kia Rio (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu