Vanzarile de autovehicule marca Dacia la nivel mondial au cunoscut o crestere sustinuta din 2004, anul in care a fost lansat Logan, si pana in 2010, dar cifrele pentru anul trecut ne arata un trend inversat. Daca ne uitam la vanzarile din Romania, acestea au scazut de peste 3,5 ori in 2011 fata de nivelul maxim inregistrat in 2005. Iata cum arata evolutia vanzarilor Dacia in ultimii opt ani, atat in Romania, cat si la nivel mondial.
Sigur, aceasta scadere a livrarilor la nivel mondial din 2011 nu este profund ingrijoratoare si premisele cu care brandul Dacia ataca anul 2012 s-ar putea sa ne dezvaluie, anul viitor pe vremea asta, un 2012 record.
Lansarea monovolumului Lodgy si a unei noi furgonete, in locul Logan VAN, reprezinta doi piloni importanti de crestere a vanzarilor in acest an.
Duster inca o duce foarte bine si este un succes comercial care a depasit orice asteptari ale Renault. In 2011 Duster a reprezentat 46% (sau 160.000 unitati) din totalul autovehiculelor Dacia vandute in lume. SUV-ul s-a vandut bine si in Romania, de doua ori mai bine decat mai micul si mai accesibilul Sandero (7.249 Duster vs. 2.519 Sandero).
Nota: Cifrele includ si autovehiculele marca Dacia produse in Maroc, iar vanzarile globale/mondiale le includ si cele de pe piata romaneasca.