Evolutia pietei auto din Romania va fi marcata in 2012, la fel ca si in anii trecuti, de modificarea cadrului legislativ intern, iar noua taxa auto care intra in vigoare la jumatatea lui ianuarie va descuraja puternic tranzactiile cu masini second-hand inmatriculate inainte de 2007, spun reprezentantii companiei de consultanta Ernst & Young care a publicat un raport cu tendinte ce vor fi resimtite in industria auto in 2012.
Ernst & Young a publicat un studiu care identifica o serie de tendinte care se vor regasi in industria auto mondiala pe parcursul acestui an, iar fililala locala a adaugat cateva estimari legata de piata nationala.
„Tendintele care se contureaza pe piata auto pentru 2012 la nivel global si regional se vor regasi intr-o anumita masura pe plan local. In Romania insa, evolutia cererii si a vanzarilor va fi nuantata de cadrul legislativ intern, care a marcat piata auto in mod semnificativ in ultimii ani. Este vorba despre noua formula a taxei auto care va descuraja puternic tranzactiile cu masini second-hand inmatriculate inainte de 2007 si despre gura de oxigen pe care o reprezinta programul Rabla pe piata interna”, explica Andra Casu, Tax Senior Manager la Ernst & Young Romania.
Noua lege referitoare la taxa de poluare auto a fost publicata in Monitorul Oficial si intra in vigoare la jumatatea lunii.
Referindu-se la intreaga industrie auto, organizatia noteaza ca in 2012 va continua cresterea modesta in industria auto la nivel global, pe masura ce cererea in pietele emergente se va tempera iar vanzarile in majoritatea pietelor dezvoltate vor stagna. Toate acestea anunta o expansiune modesta a pietei auto la nivel international, de doar 3% pentru acest an.
Ernst & Young mai noteaza ca asteptarile privind evolutia celor mai importante piete auto din lume vizau o revenire la nivelul din 2007 pana anul acesta. Cel mai probabil insa, pietele auto dezvoltate din Europa vor inregistra in continuare vanzari modeste, ca urmare a crizei datoriilor suverane, in timp ce cresterea vanzarilor in Statele Unite ramane deocamdata incerta.
In raport se mai mentioneaza ca Industria auto isi va reveni in 2012, dupa impactul celor doua dezastre naturale care au generat o penurie severa de piese in ultimele luni ¬ cutremurul din Japonia si inundatiile din Thailanda. Desi au cauzat reduceri importante ale stocurilor, aceste evenimente au oferit companiilor ocazia de a evalua procesul de productie si de a stabili procese pentru a raspunde unor astfel de provocari in aprovizionare pe viitor, mai spun cei de la Ernst & Young.