Inmatricularile de masini noi in Romania au scazut anul trecut cu 13,5% si nu au depasit valoarea de 82.000 de unitati, piata ajungand sa fie de aproape patru ori mai mica fata de acum patru ani cand se depasea pragul de 310.000 unitati. Pentru second-hand anul a fost si mai dur, piata scazand cu 56%, la sub 100.000 de unitati, iar cea mai cautata marca nu a mai fost Volkswagen, ci Opel, arata datele DRPCIV.
Piata masinilor noi a scazut an de an din 2008 incoace, iar in anul recent incheiat au fost inscrise in circulatie 81.709 autoturisme noi, fata de 94.541 in 2010. Lucrurile s-au schimbat mult in patru ani: in 2007 piata trecea de 310.000 masini noi, Dacia isi gasise peste 93.000 de clienti, iar marci precum Volkswagen, Renault si Skoda treceau fiecare lejer de pragul de 20.000 de unitati in acel an.
In 2011 vorbim de cifre mult mult mai mici: s-au inmatriculat 23.585 de masini Dacia, 8.743 Volkswagen, 7.568 de masini Skoda si 6.872 de masini Renault. Opel si Ford au trecut fiecare de 4.500 de unitati, in timp ce Chevrolet, Toyota si Hyundai au depasit fiecare circa 2.500 de unitati, arata datele Politiei.
2011 a fost un an extrem de slab si pentru inmatricularile de masini second-hand: 94.488 fata de 214.606 unitati in 2010. La acest capitol s-a petrecut o rocada interesanta fiindca dupa ce ani buni Volkswaagen a fost lider la volume, anul acesta Opel a preluat sefia, datele aratand ca s-au inmatriculat 22.254 masini, iar Volkswagen a avut 21.475 unitati. In 2010 VW avusese aproape 60.000 de masini SH inmatriculate, iar Opel are in jurul valorii de 55.000 unitati.
Ford a ramas pe trei in topul marcilor de SH, cu 11.583 de masini inscrise in circulatie anul trecut, in timp ce Audi a avut 5.267 de unitati, iar BMW, 4.679. Skoda a trecut de 4.200 de unitati, iar trei marci au avut intre 3.000 si 4.000: Fiat, Renault si Mercedes.
Adunand atat masinile noi, cat si cele second-hand, anul trecut s-au inmatricultat in tara 176.100 unitati, scadere de 43% fata de 2010 cand totalul a fost de aproape 310.000 unitati.