Desi piata masinilor noi a sczut cu 13% in 2011, cateva marci au avut un an fast, inregistrand cresteri serioase cum s-a intamplat la Alfa Romeo, Mini, Volvo si Nissan, arata datele Politiei. Pe de alta parte, la marci precum Chevrolet, Opel, Fiat sau Citroen au avut scaderi mai mari decat piata. La inmatricularile de second-hand o buna parte dintre marcile de volum au avut scaderi de 60 – 70%, piata avand un an de declin fara precedent. O diferenta extrem de mare a fost la marca smart din care s-au inmatriculat sase masini noi si 907 second-hand.
Masini noi
La capitolul marci de volum Dacia a avut o scadere de 23%, insa Chevrolet si-a vazut inmatricularile scazand cu 39%, Opel a avut un declin de 31%, Fiat a scazut cu 30%, iar Citroen, cu 24%. La cateva marci de volum inmatricularile au fost insa pe plus: 17% la Toyota, 12% la Volkswagen si 4% la Hyundai.
Marcile germane premium au avut un an de crestere: Audi (33%), Mercedes (15%) si BMW (14%).
In randul marcilor care vand intre cateva sute si circa o mie de unitati, Volvo a avut cea mai buna evolutie (+40%), insa alte cateva marci au crescut sustinut: Nissan (+31%), Land Rover (+27%). La aceasta categorie Mazda si Honda au avut cele mai mari scaderi (25%, respectiv 29%).
O buna parte dinttre marcile din piata au avut vanzari de sub 200 de unitati, iar la acest capitol Alfa Romeo a avut cea mai mare crestere, vanzarile dublandu-se in 2011, dar nici Mini nu a dus-o rau, avansand cu 56%. Multe marci de nisa au inregistrat insa scaderi deosebit de mari: la smart inmatricularile au scazut de patru ori, la Infiniti de cinci ori, la Jeep de trei ori, iar la Ferrari s-au injumatatit.
Masini second – hand
Piata second-hand a avut un an extrem de slab, inmatricularile scazand cu 55%. In aceste conditii niciuna dintre marcile de volum nu a avut scaderi mai mici de 40%, in timp ce liderul la volume in 2010, Volkswagen, a scazut cu 64% pierzand primul loc in detrimentul Opel ale carei vanzari s-au diminuat cu „numai” 59%.
Pe o astfel de piata, marci populare precum Fiat, Mercedes si Ford, se pot considera multumite ca au avut scaderi in intervalul 40 – 45% anul trecut, in timp ce Audi a scazut cu 64%, iar Mercedes, cu 57%.
Interesant este ca doua marci au reusit cresteri importante: Mini (33%) si smart (67%), evolutii care nu au influentat in niciun fel piata totala fiindca au cote mult prea mici. In orice caz, merita mentionat ca anul trecut s-au inmatriculat doar sase masini smart noi, dar la second – hand numarul a fost impresionant: 907.